DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 5 (113) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25517
Title: Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес уроків фізичної культури
Other Titles: The introduction of information and communication technologies in the educational process of physical education lessons
Authors: Костюк, Ю. С.
Данчук, Г. Ю.
Іщенко, С. М.
Keywords: фізична культура
учні
баскетбол
навчання
інформаційно-комунікаційні технології
мультимедійний дидактичний засіб
physical culture
pupils
basketball
training
information and communication technologies
multimedia didactic means
Issue Date: 2019
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Костюк, Ю. С. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес уроків фізичної культури / Ю. С. Костюк, Г. Ю. Данчук, С. М. Іщенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 5 (113). - С. 74-77.
Abstract: У статті розглянуті питання застосуванню новітніх інформаційно-комунікаційних технологій у процесі фізичного виховання учнів 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти. Проаналізовано дані науково-методичної літератури з питань викладання модуля «Баскетбол» у школі. Встановлено, що баскетбол в системі фізичного виховання школярів є комплексним засобом фізичного розвитку, зміцнення здоров’я, формування життєво важливих умінь і навичок. Створено мультимедійний дидактичний посібник, який містить навчальний матеріал з баскетболу для учнів середніх класів. Установлено, що використання даного мультимедійного програмного засобу на уроках фізичної культури забезпечує створення кращого уявлення школярів про рухові уміння та підвищує мотивацію учнів до занять фізичною культурою незалежно від статі та віку.
The article deals with the application of the latest information and communication technologies in the process of physical education of pupils of 5 – 9 classes of institutions of general secondary education. The data of the scientific and methodical literature on the issues of teaching the "Basketball" module in the school is analyzed. Found that basketball in the system of physical education of schoolchildren is a complex means of physical development, health promotion, the formation of vital skills and abilities. Methodical techniques for better assimilation of technical actions in basketball are offered. A multimedia didactic manual has been created that contains basketball training for middle school students, which is a multimedia presentation with interactive content that allows you to freely navigate through the training material. It is shown that when managing the process of video demonstration, the physical education teacher can divide each element of the technical action into components, detail the work of all the player's chains, point out errors and make corrections. It has been established that the use of this multimedia software in physical education classes provides a better representation of pupils about motor skills and increases the motivation of students to study physical culture, regardless of gender and age.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25517
Appears in Collections:Випуск 5 (113)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kostiuk.pdf386.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.