Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування готовності майбутніх вчителів фізичної культури до професійної самореалізації в оздоровчій діяльності з позицій сьогодення

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Данилевич, М. В.
dc.contributor.author Романчук, О. В.
dc.date.accessioned 2019-09-16T10:23:23Z
dc.date.available 2019-09-16T10:23:23Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Данилевич, М. В. Формування готовності майбутніх вчителів фізичної культури до професійної самореалізації в оздоровчій діяльності з позицій сьогодення / М. В. Данилевич, О. В. Романчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 5 (113). - С. 47-51. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25511
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі професійної підготовки майбутніх фізкультурних фахівців до оздоровчої діяльності в умовах сучасної парадигми вищої освіти. Проаналізовано результати опитування студентів та викладачів закладів вищої освіти України щодо рівня їх знань, вмінь та навичок, необхідних для успішної самореалізації в оздоровчій діяльності. Визначено ступінь сформованості готовності майбутніх фахівців з фізичного виховання до подальшої професійної діяльності. Зазначено на доцільності реформування існуючої системи підготовки фізкультурних кадрів в Україні, що сприяло б підвищенню рівня готовності майбутніх вчителів фізичної культури. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the problem of professional training of future physical culture specialists for health related activities taking into account modern paradigm of higher education. The results of the survey of students and teachers of higher educational institutions of Ukraine concerning the level of their knowledge, skills and abilities necessary for successful self-realization in health-related activities have been analyzed. The purpose of the paper is to study the current state of preparedness of future specialists in physical education for professional self-realization in health-related activities. To achieve this goal, the following research methods have been used: theoretical analysis and generalization of data of scientific and methodical literature, sociological methods (questionnaires); methods of mathematical and statistical processing of data. The results of the study showed insufficient use of innovative teaching technologies in the process of professional training of physical education teachers. Most of the teachers interviewed prefer the traditional teaching methods, which confirms the data of other authors' research. It has been established that more than half of the interviewed teachers use traditional forms and methods of teaching in their work, which do not always contribute to the formation of motivation, the appropriate level of knowledge and skills of future teachers of physical culture. According to the results of the students' survey, it was found that the following skills have been best understood: the determination of the level of physical condition of a person (87.50%); formation of motivation for recreational activities (79.77%); conducting of recreational activity with different age and sex people (78.64%); formation of behavior aimed at health strengthening (77.89%); programming of recreational activities using various types of physical exercises (77.78%). It has been determined readiness formation level of future specialists in physical education for future professional activity. The analysis of the results obtained during the study suggests the feasibility of introducing changes in the process of future teachers of physical education training. Improving the existing system using innovative learning technologies will improve the quality of training for the field of physical education and sport, improve the level of professional knowledge, skills and abilities of future specialists. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject вчитель фізичної культури ua
dc.subject готовність ua
dc.subject інноваційні технології ua
dc.subject оздоровча діяльність ua
dc.subject professional training ua
dc.subject physical education teacher ua
dc.subject readiness ua
dc.subject innovative technologies ua
dc.subject health related activities ua
dc.title Формування готовності майбутніх вчителів фізичної культури до професійної самореалізації в оздоровчій діяльності з позицій сьогодення ua
dc.title.alternative Future teachers of physical education training to professional self-realization in health related activity from the modern point of view ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу