DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 5 (113) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25509
Title: Кардіо тренування у фізичному вихованні студентів, хворих на ожиріння
Other Titles: Cardio training in physical education of students with obesity
Authors: Гуртова, Т. В.
Булатов, О. М.
Стецяк, О. Б.
Логовська, О. А.
Keywords: фізичне виховання
студент
ожиріння
програма
кардіо тренування
physical education
student
obesity
program
cardio training
Issue Date: 2019
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Кардіо тренування у фізичному вихованні студентів, хворих на ожиріння / Т. В. Гуртова, О. М. Булатов, О. Б. Стецяк, О. А. Логовська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 5 (113). - С. 43-46.
Abstract: У статті розглянуто питання фізичного виховання студентів, хворих на ожиріння, у процесі навчання у закладах вищої освіти. Науково обґрунтовано можливість упровадження авторської програми кардіо тренувань у їхнє фізичне виховання. Досліджено доцільність використання такого виду фізичної активності, як засобу фізичного виховання студентів, хворих на ожиріння, задля ефективного досягнення завдань курсу. За результатами наукової розвідки представлено основні положення авторської програми кардіо тренувань: визначено мету, завдання, загальнопедагогічні та спеціальні принципи, педагогічні умови реалізації на практиці програми, конкретизовано етапи, методи та засоби тренувального процесу. Кінцевим результатом упровадження авторської програми у фізичне виховання студентів, хворих на ожиріння, має стати високий рівень психофізичної готовності студентів до майбутньої професійної діяльності.
The thesis studied the issue of obesity among students as medical and social problems of today. Found that the most common disease among students is obesity of special medical groups. The article deals with the issues of physical education of students with obesity in the process of learning in university are considered. The possibility of introducing the author's cardio training program into their physical education has been scientifically substantiated. The purpose of the work is the scientific substantiation of the author's program of cardio training in the physical education of students of university, patients with obesity. Methods of research: theoretical analysis, systematization, comparison of different views on the problem under study, generalization of data of scientific-methodical and special literature. The expediency of using this type of physical activity as a means of physical education of students with obesity, for the effective achievement of the objectives of the course was investigated. According to the results of scientific research, the main provisions of the author's cardio training program are presented: goals, tasks, general pedagogical and special principles, stages and means of the training process are defined. Taking into account the peculiarities of the existing obesity disease, the methodology of the program is scientifically substantiated, the algorithm of the application of the means of its implementation is presented, its main differences from the current program of physical education of the students, obese patients. That the end result of the introduction of the author's program in the physical education of obese students should be a high level of psychophysical readiness of students for future professional activities it is believed.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25509
Appears in Collections:Випуск 5 (113)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gurtova.pdf107.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.