ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Лі Ян | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T09:12:28Z | |
dc.date.available | 2019-07-23T09:12:28Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Лі Ян. Експериментальне дослідження сформованості музично-сценічних умінь майбутніх учителів музики і хореографії / Лі Ян // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 25 (30). - С. 42-45. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25191 | |
dc.description.abstract | Розкривається специфіка експериментального дослідження сформованості музично-сценічних умінь студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів у процесі фахового навчання. Акцентовано увагу на особливостях використання здобутків театральної педагогіки у процесі підготовки майбутніх учителів музики і хореографії до фахової діяльності. Показана розробка діагностичних методик формування музично-сценічних умінь. Визначено чотири компонентних блоки музично-сценічних умінь, а саме: мотиваційно-орієнтаційний, когнітивно-пізнавальний, емоційно-корекційний, комунікативно- артистичний, а також критерії та показники. Розроблено багаторівневу характеристики процесу формування музично-сценічних умінь майбутніх учителів музики і хореографії. Здійснений моніторинг реального стану сформованості музично-сценічних умінь майбутніх учителів музики і хореографії, що стало концептуальним у розробці подальших етапів експериментального дослідження. Наведено приклади розроблених методик констатувального дослідження з формування музично-сценічних умінь майбутніх учителів хореографії. | ua |
dc.description.abstract | The experimental study of the formation of musical-scenic skills of students of arts faculties of pedagogical universities in the professional training process is revealed. The peculiarities of using the achievements of the theatre pedagogy in the process of training of future teachers of music and choreography for professional activity is emphasised. The development of diagnostic techniques for the formation of musical and stage skills of future teachers of music and choreography is shown. Four blocks of musicalscenic skill components are defined, such as motivational-oriented, cognitive-cognitive, emotional correction, communicative-artistic, as well as criteria and indicators. The level characteristics of the process of forming musical and stage skills of future teachers have been developed. Real grade of skills development has been monitored. It became conceptual in further stages of the experimental research. It is conducted the diagnostic measures aimed at revealing levels of awareness of the importance of forming professional skills of future teachers of music and choreography. The analysis of the results of the survey shows that almost 82,6% of the respondents are not satisfied with the formation of their musicalscenic skills in terms of own choreographic performing activities. But it is acceptable that 89,8% of them have a desire to improve themselves. Unfortunately, the vast majority of students (81,4%) believe they are not developing their own musical-scenic skills in the process of learning. Some students (24,6%) indicate that future teachers can enhance own artistic skills for play a bright artistic image. Studying musical-performing disciplines such as gymnastics, rhythm, basics of acting, all of these can help. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | діагностика | ua |
dc.subject | вчитель музики і хореографії | ua |
dc.subject | формування музично-сценічних навичок | ua |
dc.subject | етапи експериментального дослідження | ua |
dc.subject | diagnostics | ua |
dc.subject | formation of musical-scenic skills | ua |
dc.subject | music and choreography teacher | ua |
dc.subject | musicalscenic skills | ua |
dc.subject | stages of experimental research | ua |
dc.subject.classification | 378.124.22+78.07 | ua |
dc.title | Експериментальне дослідження сформованості музично-сценічних умінь майбутніх учителів музики і хореографії | ua |
dc.title.alternative | Experimental study of the musical-scenic skills formed into future teachers of music and choreography | ua |
dc.type | Article | ua |