Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Музично-ритмічна компетентність як важлива умова фахової підготовки майбутніх учителів музики і хореографії

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ван Юаньсінь
dc.date.accessioned 2019-07-23T08:16:22Z
dc.date.available 2019-07-23T08:16:22Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ван Юаньсінь. Музично-ритмічна компетентність як важлива умова фахової підготовки майбутніх учителів музики і хореографії / Ван Юаньсінь // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 25 (30). - С. 22-26. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25183
dc.description.abstract Музично-ритмічна компетентність розглядається як невід’ємна складова фахової підготовки майбутнього вчителя музики і хореографії у контексті професійного становлення особистості педагога. Уточнюється структура поняття «музично-ритмічна компетентність». Зміст розкрито через фахову компетентність. Поняття «фахова компетентність» вбирає такі поняття, як «кваліфікація», «професіоналізм», «професійні здібності». Специфіка музично-хореографічної теоретичної і практичної підготовки фахівця в умовах навчання у вищих навчальних закладах полягає у синтезі прагматично- інформаційного навчання і цілеспрямованого розвитку потенційних можливостей студента (музично- ритмічних здібностей, особистісних якостей), його творчої майстерності у процесі опанування музично-хореографічних дисциплін. Освіта спрямована на формування компетентного фахівця нового типу, озброєного ґрунтовними знаннями педагога-теоретика і вміннями креативного хореографа- практика, здатного ефективно реалізувати фахові компетенції та індивідуально-особистісні якості у власній хореографічно-педагогічній (музично-ритмічній) діяльності. ua
dc.description.abstract The issue of musical-rhythmic competence, as well as the specifics of shaping it in the process of the prospective music and choreography teachers’ training, is revealed in the article. The scholars’ (psychologists’, teachers’) interest was focused on the issue of competence in late 1980s, and, as a result, a special scientific domain, or competence approach in education, has emerged. The notion of occupational competence unites the concepts of qualification, professionalism, occupational skills. Music and rhythm competence is the constituent of the prospective Music and Choreography teacher’s occupational competence. For specifying the notion of music and rhythm competence, it is worth considering the content and the issue of the prospective Music and Choreography teacher’s occupational competence, since it is one of the uppermost in contemporary psychology and pedagogical literature within the framework of the maturity level and occupational achievement characteristics of a teacher as the efficient implementer of educational work. Specifics of the teacher’s Music and Choreography theoretical training within learning environment in higher institutions lie in the synthesis of pragmatic and information teaching and goal-oriented facilitating the student’s potential abilities (music and rhythm skills, personal qualities), his creative mastery. Education is targeted on training an efficient, new generation teacher with profound theoretical knowledge and skills of an artistic Music and Choreography expert able to implement his occupational competences and personal qualities in the process of music and rhythm practical activity. The object of the article is to identify the essence of music and rhythm competence, the specifics of Music and Choreography disciplines functioning in the process of Music and Choreography teacher’s training; his occupational competence ought to be the security of not only efficient Music, Choreography and pedagogical practical activity, but also of the effective personal self-fulfilment within contemporary social domain. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject вчитель музики і хореографії ua
dc.subject музично-хореографічні дисципліни ua
dc.subject музично-ритмічна компетентність ua
dc.subject фахова компетентність ua
dc.subject music and choreography educator ua
dc.subject musical-choreographic disciplines ua
dc.subject musical-rhythmic competence ua
dc.subject professional competence ua
dc.subject.classification 378.091.3-051 ua
dc.title Музично-ритмічна компетентність як важлива умова фахової підготовки майбутніх учителів музики і хореографії ua
dc.title.alternative Musical-rhythmic competence as an important condition for professional training of future music and choreography teachers ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу