DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2006 рік » № 2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2487
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМакаренко, В.-
dc.date.accessioned2013-03-27T10:24:03Z-
dc.date.available2013-03-27T10:24:03Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationМакаренко В. Наука и власть: контекст социальной истории науки / В. Макаренко // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2006, №2(4). - С. 111-137ru_RU
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2487-
dc.description.abstractОрієнтири соціальної історії науки зазнали змін у кінці ХХ століття. Сформувалась мікроаналітична стратегія: розгляд її в соціально -культурному контексті на основі питання про те, як владні відносини пронизують науку і до яких наслідків це призводить? Відповідь на нього автор намагається дати крізь призму аналізу капітальної праці своїх петербурзьких колег: «Наука и кризисы. Историко сравнительные очерки. – СПб., 2003». У колективній монографії фактично закладено фундамент російської мікроаналітичної стратегії аналізу соціальної історії науки, що стає розділом історіографії та джерелознавства. Автор огляду звертає особливу увагу на те, що праця російських вчених – це розгляд ґенези національної академії наук та систем освіти у Європі та США.ru_RU
dc.description.abstractSocial history of science has changed its guiding lines at the end of XX th century. It was formed a microanalytical strategy considered in its soсio cultur al context basing on a question – how do power relations penetrate science and what kind of consequences can it bring? Author’s answer to this guestion is based on the analysis of the St. Petersburg collegues’works: «Science and Crisis. Historically Сomparative Essay. STp., 2003». The foundations of Russian mic roanalytical strategy of analysis of social history of science that become a part of historiography and source study are presented in this collective monograuph. The author emphasizes that this work of Russian scientists shows genesis of National Academy of Science and educational systems in Europe and USA.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherВидавництво "Майстер-клас"ru_RU
dc.subjectнаукаru_RU
dc.subjectвладаru_RU
dc.subjectscienceru_RU
dc.subjectpowerru_RU
dc.titleНаука и власть: контекст социальной истории наукиru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:№ 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10_Makarenko.pdf2.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.