DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2006 рік » № 1 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2454
Title: Філософсько-комунікативні аспекти освіти
Authors: Гофрон, А.
Keywords: феномен спілкування
практики спілкування
phenomenon of communi
practices of communication
Issue Date: 2006
Publisher: Видавництво "Майстер-клас"
Citation: Гофрон А. Філософсько-комунікативні аспекти освіти / А. Гофрон // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2006, №1(3). - С. 43-53
Abstract: В статті проаналізовано сучасні філософські підходи до феномена спілкування. Розкрито три способи, що визначають провідні типи змін моделей освіти: регресивна, адаптаційна та інноваційна. Виокремлюються дві практики спілкування: артистична та звичаєва. Акцентовано необхідність філософського розуміння сутності діалогічного процесу для модернізації освіти, зокрема її гуманізації.
Contemporary philosophical approaches to the phenomenon of communi cation are analyzed in the article. Three ways, which determine main types of change of the educational models (regressive, adaptive and innovative) are pre sented. Two practices of communication (artistic and customary) are marked. The necessity of philosophical comprehension of the dialogic process’s essence for education modernization, especially its humanization is emphasized.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2454
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gofron.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.