DSpace at library NPU Dragomanova » Наукові записки » Випуск 122 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24224
Title: Ідея толерантності у гуманітарних науках
Other Titles: The idea of tolerance in the humanities
Authors: Максимова, О. О.
Keywords: толерантність
терпимість
розуміння
прийняття
допустимість
рівність
толерантне суспільство
педагогіка толерантності
tolerance
understanding
acceptance
admissibility
equality and tolerant society
teaching tolerance
Issue Date: 2014
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Максимова, О. О. Ідея толерантності у гуманітарних науках / О. О. Максимова // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні та історичні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. СXХІІ (122). – С. 116-123.
Abstract: У статті розглянуто етимологію та тлумачення поняття “толерантність” з точки зору різних гуманітарних наук (філософії, соціології, етнополітології, культурології, психології, педагогіки). Здійснена спроба виявити спільні підходи та історично зумовлені зміни у його семантиці та наведений ряд категорій, які розкривають його значення: поблажливість, допустимість, терпимість, прийняття, повага, розуміння, схильність до інших, гнучкість, милосердя, витриманість, стійкість, уміння миритися, рахуватися з іншими. Показано відмінність терміну “терпимість”, який часто вживають як синонімічний, від “толерантності”. Проаналізавно змістове насичення категорії “толерантність” згідно резолюції Генеральної конференції ЮНЕСКО. Охаракетризована “толерантність” у психолого-педагогічному ракурсі: як мета та результат виховання, яке супроводжується формуванням певних соціальних установок, з одного боку, та як якість особистості, яка виявляється у поведінці і вчинках, з іншого. Розкрито два аспекти толерантності: зовнішній та внутрішній. Визначені засади педагогіки толерантності, що передбачає кропітку працю вчителя над собою.
The paper considers the etymology and interpretation of “tolerance” in terms of various humanities (philosophy, sociology, Ethnopolitology, cultural studies, psychology, pedagogy). An attempt to identify common approaches and historically due to changes in its semantics and presented a number of categories that reveal its meaning: indulgence, admissibility, tolerance, acceptance, respect, understanding, susceptibility to others, flexibility, compassion, consistency, stability, ability to accept, ignore with others. The difference in the term “tolerance” is often used as synonymous, the “tolerance”. Analyzed semantic satiation category “tolerance” in accordance with resolutions of the General Conference of UNESCO. “Tolerance” in psychological and pedagogical perspective are characterized in: as a goal and result of education, which is accompanied by the formation of certain attitudes on the one hand and a quality person, manifested in the behavior and actions of the other. Tolerance reveals two aspects: external and internal. Defined principles of tolerance pedagogy that involves hard work of a teacher.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24224
Appears in Collections:Випуск 122

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maksimova.pdf187.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.