DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2005 рік » № 1 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2403
Title: Гуманістичний принцип сучасної філософії освіти
Authors: Пазенок, В.
Keywords: філософія освіти
гуманістичний принцип
philosophy of education
humanistic principle
Issue Date: 2005
Publisher: Видавництво "Майстер-клас"
Citation: Пазенок В. Гуманістичний принцип сучасної філософії освіти / В. Пазенок // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2005, №1. - С. 52-73
Abstract: У системі методологічних настанов сучасної філософії принцип гуманізму є засадничим. Адже призначення освіти полягає, насамперед, у формуван ні відповідальної і совісної особистості, яка здатна утворювати світ справжнього людського буття, подолати ситуацію кризи і абсурду, котра на межі ХХ–ХХІ ст. значно загострилася, набула загрозливих ознак. Нова педагогічна парадигма, яка сформульо вана ЮНЕСКО («Вища освіта в ХХІ столітті: підходи і практичні заходи»), орієнтує освітню інтелігенцію на необхідність усвідомлення того, що гуманітаризація освіти — нагальна потреба часу. У статті розкривається діалектика осмислення наростаючого значення гуманістичних цінностей і необхідність адекватної модернізації педагогічних стандартів та програм. У контексті еволюції класичної філософсько педагогічної гуманістики характеризується феномен «неогуманізму», заснованого на інноваційному розумінні сутності людської суб'єктивності і збагаченому новітніми досягненнями філософської та природничо наукової антропології. При цьому особливо акцентується важливість морально етичної складової гуманістики. Моральність утворює основу всієї педагогічної теорії та практики, ця ідея — основний концепт статті.
The principle of humanism takes the leading place in the methodological system of the Modern Philosophy of Education. The purpose of education is to form responsible and conscientious personality able to create the world of authentic human existence, to overcome the situation of crises and absurd, which has become more acute and threatening at the threshold of the XX -XI st centuries. The new pedagogical paradigm elaborated by UNESCO («Higher Education in the Twenty First Century: Vision and Action») makes the peda gogical society to realize that humanization of education is a pressing need of the time. The article shows the dialectics of comprehension of the growing importance of the humanistic values and the necessity to adequately modernize the educational standards and programes. The phenomenon of «neohumanizm» is characterized in the context of evolution of the classical philosophical and pedagogical humanistic. It is based on innovative comprehension of the human subjectivity enriched by the newest achievements of philosophical and natural anthropology. Special accent is made on importance of the moral and ethical component of humanistic. Morals are the bases for the pedagogical theory and practice, and this is a central concept of the article.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2403
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pazenok.pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.