Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Развитие читательских умений студентов при доминантном использовании мобильных технологий при обучении иностранному языку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Статкевич, О. К.
dc.date.accessioned 2019-03-29T10:52:23Z
dc.date.available 2019-03-29T10:52:23Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Статкевич, О. К. Развитие читательских умений студентов при доминантном использовании мобильных технологий при обучении иностранному языку / О. К. Статкевич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 60, т. 2. – С. 147-150. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23916
dc.description.abstract В статье изучается проблема развития читательских умений студентов при доминантном использовании мобильных технологий при обучении иностранному языку. Устанавливаются основные цели профессиональной подготовки студентов: развитие и формирование читательской компетенции. Раскрываются факторы успешности обучения профессиональному чтению на иностранном языке, а именно: направленность обучения чтению как виду речевой де- ятельности на решение определенных коммуникативных задач познавательного или практического характера; направленность чтения на получение информации; использование для чтения текстов реальных языковых произведений, которые имеют все признаки текста как единицы коммуникации; приближение к реальным условиям чтения задач, которые студенты получают перед чтением текстов; профессиональная значимость содержания текстов и их привлекательность для студентов; направленность чтения на понимание и осмысление прочитанного. В статье определяется уровень сформированности читательской компетенции. Рассматриваются также потенциальные ситуации чтения, в которых может оказаться специалист. Благодаря анализу последних исследований методистов в статье раскрываются причины снижения качества чтения; определяются основные правила при отборе текстов для чтения, устанавливаются цели для разработки тестовых заданий к текстам для чтения. Кроме того, предлагаются основные виды тестовых заданий для таких видов чтения, как ознакомительное, поисковое, просмотровое, изучающее. Определяется степень зрелости чтения студентов в неязыковых вузах. Рассматриваются трудности при подборе и использовании задач при обучении видам чтения. Предлагается практическое применение читательских умений при интенсивном использовании мобильных технологий. ua
dc.description.abstract У статті вивчається проблема розвитку читацьких умінь студентів при домінантному використанні мобільних технологій під час навчання іноземній мові. Установлюються основні цілі професійної підготовки студентів: розвиток та формування читацької компетенції. Розкриваються фактори успішності навчання професійному читанню іноземною мовою, а саме: спрямування навчання читанню як виду мовленнєвої діяльності на вирішення певних комунікативних задач пізнавального або практичного характеру; спрямування читання на отримання інформації; використання для читання текстів реальних мовних творів, які мають усі ознаки тексту як одиниці комунікації; наближення до реальних умов читання завдань, які студенти отримують перед читанням текстів; професійна значущість змісту текстів та їх привабливість для студентів; спрямування читання на розуміння й осмислення прочитаного. У статті визначається рівень сформованості читацької компетенції. Розглядаються також потенційні ситуації читання, в яких може опинитися фахівець. Завдяки аналізу останніх досліджень методистів у статті розкриваються причини зниження якості читання; визначаються основні правила відбору текстів для читання, установлюються цілі для розроблення тестових завдань до текстів із читання. Крім того, пропонуються основні види тестових завдань для таких видів читання, як ознайомлювальне, пошукове, оглядове, вивчаюче. Визначається ступінь зрілості читання студентів у немовних ВНЗ. Розглядаються труднощі підбору й використання завдань під час навчання видам читання. Пропонується практичне застосування читацьких умінь під час інтенсивного використання мобільних технологій. ua
dc.description.abstract The article examines the problem of developing students' reading skills under dominant use of mobile technologies in teaching a foreign language. The main objectives of students' professional training are set, such as the development and formation of reading competence. The factors of the success of training for professional reading in a foreign language are revealed, namely: the direction of teaching reading as a form of speech activity to solve certain communicative tasks of a cognitive or practical nature; direction of reading on obtaining information; using texts of real linguistic works for reading that have all the signs of text as a unit of communication; approximation of the tasks that students receive before reading texts to the real conditions; the professional significance of the text content and their attractiveness for students; directing reading to understanding and comprehension of the read. The article defines the level of formation of reading competence, potential reading situations in which a specialist may appear are also considered. Due to the analysis of recent researches of methodologists performed in the article, the reasons for lowering the quality of reading are revealed; the basic rules for selecting texts for reading are established, goals for the development of test tasks for reading texts are set. In addition, the main types of test tasks are offered for such types of reading as scanning, searching, skimming, and studying reading. The degree of maturity of student reading in non-linguistic higher educational establishments is determined. The difficulty in selecting and using tasks in teaching different types of reading is considered. Practical application of reading skills with the intensive use of mobile technologies is offered. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject развитие читательских умений ua
dc.subject использование мобильных технологий ua
dc.subject читательская компетенция ua
dc.subject ситуации чтения ua
dc.subject причины снижения качества чтения ua
dc.subject тестовые задания ua
dc.subject виды чтения ua
dc.subject степень зрелости чтения ua
dc.subject розвиток читацьких умінь ua
dc.subject використання мобільних технологій ua
dc.subject читацька компетенція ua
dc.subject ситуації читання ua
dc.subject причини зниження якості читання ua
dc.subject тестові завдання ua
dc.subject види читання ua
dc.subject ступінь зрілості читання ua
dc.subject development of reading skills ua
dc.subject use of mobile technologies ua
dc.subject reader competence ua
dc.subject reading situation ua
dc.subject reasons for the decline quality of reading ua
dc.subject test tasks ua
dc.subject types of reading ua
dc.subject degree of maturity of reading ua
dc.subject.classification 811.111. 378.147 ua
dc.title Развитие читательских умений студентов при доминантном использовании мобильных технологий при обучении иностранному языку ua
dc.title.alternative Розвиток читацьких умінь студентів при домінантному використанні мобільних технологій під час навчання іноземній мові ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу