DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23660
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВолошина, Ганна Петрівна-
dc.date.accessioned2019-03-18T14:18:24Z-
dc.date.available2019-03-18T14:18:24Z-
dc.date.issued1995-
dc.identifier.citationВолошина, Ганна Петрівна. Стимулювання екологічної активності молодших школярів (на матеріалах уроків мови і читання) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 - теорія та історія педагогіки / Волошина Ганна Петрівна ; [наук. керівник Киричук Олена Іванівна] ; УДПУ ім. М. П. Драгоманова. - Киев, 1995. - 24 с.ua
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23660-
dc.description.abstractThe author, while unilizing the ecological activity of elementary school pupils personality notion, its inside and outside stimulating factors uorked out major methods of elementary shcool pupils ecological activity stimulation in gene­ral school pupils ecological activity, stimulation In general shcool training process efficiency of which experimentally provable. Close attention is attached to the ways of influence on affective, cognizable, axiological and praxiological com­ ponents of personality, based on З-level model which create necessary grounds for increasing pupils ecological activity and promote responsible attitude to environment.ua
dc.description.abstractНа основании определения понятия " экологическая активность личности младшего школьника", её структурных ком­понентов, внешних и внутренних условий её активизации разра­ботана методика стимулирования биологической активности детей младшего школьного возраста в условиях учебно-воспитательного процесса общеобразовательной школы, эффективность которой проверена экспериментально. Установлено, что воздействие определенных, форы, ме­тодов и приемов на эффективный, когнитивный, аксиологический и праксеологический компоненты активности личности, которая базируется на трехуровневой модели, создает предпосылки для повышения уровней экологической активности школьников и спо­собствует формированию ответственного отношения к окружающей природной среде.ua
dc.language.isoukua
dc.publisherВидавництво УДПУ імені М. П. Драгомановаua
dc.subjectекологічна освіта і вихованняua
dc.subjectеколо­гічна культураua
dc.subjectекологічна активністьua
dc.subjectстимулюванняua
dc.subjectмолодший шкільний вікua
dc.titleСтимулювання екологічної активності молодших школярів (на матеріалах уроків мови і читання)ua
dc.typeOtherua
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
100310873.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.