На основі історико-педагогічних джерел та освітньо-соціологічних досліджень автори у
статті аналізують і стверджують, що саме освіта дорослих, їх навчання та новітні методи в
науці андрагогіка, є запорукою самозбереження дорослої людини, її знань та професійного
досвіду. Автори стверджують, що освіта дорослих – це неперервний процес накопичення знань,
досвіду та формування життєвої активної позиції; доводять, що на сучасному етапі освіта
дорослих є соціальним феноменом, який формує інтелект суспільства. Необхідне утвердження
світоглядної позиції дорослої людини, філософського підходу до процесу навчання, професійного
зростання, самовизначення, самоосвіти як базису для збереження самої себе, де пріоритетною
темою для проведення наукових і соціологічних досліджень, конференцій, конгресів тренінгів,
семінарів психолого-педагогічних досліджень, буде доросла людина з активною життєвою
позицією і життєвим досвідом.
On the basis of historical-pedagogical sources and educational-sociological investigations the
authors on the article analyze and assert that exactly the adult education, their study and new methods
on a science andragogy is the guarantee of a grown – up person self – preservation, his knowledge and
professional experience.
The authors claim that the education of adults is an endless process of knowledge and experience
storage and formation of a life active position. The authors claim and prove that on a modern stage the
adult education is a social phenomenon that forms society intellect. Necessary claim of world view
position of the grown man, philosophical going near the process of studies, professional increase, selfdetermination,
self-education as base for maintenance itself, where a priority theme for realization of
scientific and sociological researches, conferences, congresses of training, seminars of psychologicalpedagogical
researches will be the grown man with active vital position and vital experience.