Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Реалізація компетентнісного підходу в процесі навчання стилістики майбутніх учителів української мови і літератури

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Бабенко, В. В.
dc.date.accessioned 2019-03-06T09:11:07Z
dc.date.available 2019-03-06T09:11:07Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Бабенко, В. В. Реалізація компетентнісного підходу в процесі навчання стилістики майбутніх учителів української мови і літератури / В. В. Бабенко // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. СXХХVІ (136). – С. 14-22. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23465
dc.description.abstract У статті обґрунтовано теоретичні засади реалізації компетентнісного підходу в процесі навчання стилістики майбутніх учителів української мови і літератури у результаті ретроспективного аналізу психологічних, педагогічних та лінгводидактичних джерел. З’ясовано, що результатом упровадження компетентнісного підходу має бути сформованість у майбутніх учителів української мови і літератури низки компетентностей, пріоритетною з- поміж яких визначено комунікативну, що потлумачено як складно організоване, внутрішньо суперечливе поєднання комунікативних знань і вмінь, що відображають цілі та результати здійснюваної суб’єктом спілкування комунікативної діяльності; здатність особистості орієнтуватися в ситуаціях спілкування, вільно володіти вербальними і невербальними засобами спілкування, засновану на знаннях і чуттєвому досвіді; систему внутрішніх ресурсів ефективної взаємодії: позицій, спілкування, ролей, стереотипів, установок, знань, умінь навичок; як інтегративне особистісне утворення, що виявляється у процесі комунікації як здатність актуалізовувати та застосовувати отриманий досвід комунікативної діяльності та індивідуально-психологічні якості особистості для досягнення комунікативної мети; як сукупність знань про спілкування в різноманітних умовах й обставинах із різними комунікантами, а також знання вербальних і невербальних засобів взаємодії, умінь та навичок що ефективного застосування їх у конкретній ситуації спілкування. Установлено, що навчання студентів-філологів має спрямовуватися на те, щоб сформувати мовну особистість, яка вільно володіє засобами української мови, уміє орієнтуватися в потоці різноманітної інформації, аргументовано, переконливо, у досконалій і доступній формі висловлює власні думки, дотримується правил мовленнєвого етикету. Вища школа має формувати компетентного вчителя-словесника, який володіє низкою загальних та комунікативних компетенцій. Відтак постає необхідність надання пріоритету компетентнісному підходу до формування мовної особистості студента-філолога. Реалізацію компетентнісного підходу в процесі навчання стилістики української мови доцільно здійснювати з урахуванням засадничих положень стилістики тексту, функційної стилістики, практичної стилістики, зіставної стилістики, експресивної стилістики та принципу текстоцентризму. ua
dc.description.abstract The article is based on the theoretical principles of the realization of the competence approach in the process of teaching the stylistics of future Ukrainian language and literature teachers and as a result of a retrospective analysis of psychological, pedagogical and linguodidactic sources. It was found out that the result of the introduction of a competent approach should be the formation of a number of competences for future teachers of the Ukrainian language and literature, the priority of which is defined as a communicative one, that is interpreted as a completely organized, internally contradictory combination of communicative knowledge and skills that reflects the aims and results of the communicative activity which is carried out by the subject; the ability to navigate the personal situations of communication, fluently use verbal and nonverbal means of communication, based on the knowledge and experience of the senses; the system of internal resources of effective interaction: positions, communication, roles, stereotypes, settings, knowledge, skills; as an integrative personal entity which is shown in the communication process as the ability to actualize and apply the experience gained in communicative activities and individual psychological qualities of a person to achieve a communicative goal; as a set of knowledge about communication in various conditions and circumstances with different communicants and a knowledge about verbal and non-verbal means of interaction, to use effectively knowledge and skills in a certain communicative situation. It is already known that the study of students of philology should be aimed at forming a linguistic person, who fluently speaks Ukrainian language, is able to navigate in a stream of different kinds of information, reasonably, convincingly, in perfect and available form expresses own thoughts, keeps the speech etiquette rules. A high school should form a competent teacher-translator, who has a number of general and communicative competences. Therefore, there is a need to use the competent approach for the formation of the linguistic identity of a student-philologist. It is necessary to take into account the basic provisions of the style of the text, functional stylistics, practical stylistics, comparative stylistics, expressive stylistics and the principle of textocentrism in the realization of the competence approach during the process of teaching the stylistics of the Ukrainian language. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject комунікативна компетентність ua
dc.subject компетентнісний підхід ua
dc.subject навчання стилістики української мови ua
dc.subject принцип текстоцентризму ua
dc.subject communicative competence ua
dc.subject competence approach ua
dc.subject teaching stylistics of the Ukrainian language ua
dc.subject principle of textocentrism ua
dc.subject.classification 378.016:81’38:[378.011.3-051:811.161.2+821.161.2 ua
dc.title Реалізація компетентнісного підходу в процесі навчання стилістики майбутніх учителів української мови і літератури ua
dc.title.alternative Realization of the competence approach in the process of teaching the stylistics of future Ukrainian language and literature ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics