У статті проаналізовано історіографію проблеми розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики. З’ясовано, що ця проблема є актуальною для сучасного інформаційного суспільства та потребує ґрунтовного дослідження. На основі проблемно-хронологічного підходу науковий доробок з теми згруповано у три періоди. Перший з них (1960–1970-і рр.) характеризується як період ініціювання наукових досліджень з медичної інформатики та вивчення перспектив впровадження інформатики як навчальної дисципліни для студентів-медиків. Другий період (1980–1990-і рр.) пов’язаний зі швидким зростанням кількості публікацій та акцентуванні уваги їх авторів на необхідності проведення професійної підготовки кваліфікованих кадрів з медичної інформатики для гарантування ефективності інформатизації системи охорони здоров’я. Характерною рисою сучасного періоду (2000-і рр. – дотепер) є багатовекторність наукових пошуків та вирішення практичних аспектів забезпечення професійної освіти фахівців з медичної інформатики.
В статье проанализирована историография проблемы развития профессионального образования специалистов по медицинской информатике. Выяснено, что эта проблема актуальна для современного информационного общества и требует тщательного исследования. Использование проблемно-хронологического подхода позволило сгруппировать научные публикации по теме в три периода. Первый из них (1960–1970-е гг.) характеризуется как период инициирования научных исследований по медицинской информатике и изучения перспектив внедрения информатики как учебной дисциплины для студентов-медиков. Второй период (1980–1990-е гг.) связан с быстрым ростом количества публикаций и акцентированием внимания их авторов на необходимости проведения профессиональной подготовки квалифицированных кадров по медицинской информатике для обеспечения эффективности информатизации системы здравоохранения. Характерными чертами современного периода (2000-е гг. – настоящее время) являются многовекторность научных поисков и решение практических аспектов обеспечения профессионального образования специалистов по медицинской информатике.
The article analyzes the historiography of the problem of health informatics professional education development. The problem is regarded being topical for the modern information society and requires a thorough research. The usage of the problem-and-chronological approach has enabled to group scientific papers on the topic into three periods. The first one (the 1960s–1970s) is characterized as a period of initiating health informatics investigations and studying the prospects of introducing informatics as an academic discipline for medical students. The second period (the 1980s–1990s) is associated with the rapid increase in the number of publications and putting their authors’ emphasis on the need for professional training of skilled personnel in health informatics to guarantee the effectiveness of the healthcare informatization. Characteristic features of the modern period (the 2000s – present time) are multidirectional scientific researches aimed at solving practical aspects of providing health informatics professional education.