DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 21 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23259
Title: Дослідження особливостей формування образу фізичного Я в умовах глибокої зорової депривації
Authors: Синьова, Є. П.
Власенко, С. Б.
Keywords: молодший шкільний вік
сліпі діти
глибокі порушення зору
образ фізичного Я
матеріальний компонент образу фізичного Я
тілесний компонент образу фізичного Я
схема тіла
образ тіла
методика психолого-педагогічної корекції
младший школьный возраст
слепые дети
глубокие нарушения зрения
образ физического Я
материальный компонент
телесный компонент
комплексная методика психолого-педагогической коррекции
primary school age
blind children
profound visual impairments
physical I-image
material component
corporal component
complex methodology of psychological and pedagogical correction
Issue Date: 2012
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Синьова, Є. П. Дослідження особливостей формування образу фізичного Я в умовах глибокої зорової депривації / Є. П. Синьова, С. Б. Власенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. – Вип. 21. – С. 428-436.
Abstract: Стаття присвячена вивченню особливостей уявлень про матеріальний та тілесний компоненти образу фізичного Я у сліпих молодших школярів та шляхів формування адекватних уявлень про себе. Проаналізовано основні теоретичні підходи до вивчення проблем самосвідомості та Я-концепції у загальній та спеціальній психології, визначено місце образу фізичного Я в структурі Я-концепції особистості, залежність його сформованості від глибини порушення зору та віку дитини, представлено результати апробації комплексної методики психолого-педагогічної корекції елементів образу фізичного Я особистості в умовах зорової депривації.
Статья посвящена изучению особенностей представлений о материальном и телесном компонентах образа физического Я у слепых младших школьников и путей формирования адекватных представлений о себе. Представлены и проанализированы основные теоретические подходы к изучению проблем самосознания и Я-концепции в общей и специальной психологии. Раскрыто место образа физического Я в структуре Я-концепции личности, зависимость его сформированности от глубины нарушения зрения и возраста ребенка, представлены результаты апробации комплексной методики психолого-педагогической коррекции элементов образа физического Я личности в условиях зрительной депривации.
The article is devoted to the research of the peculiarities in concepts of material and corporal components of physical I-image of blind junior pupils with the view to improve the ways of developing adequate vision of him- or herself. The basic theoretical approaches to the study of problems of self-consciousness and I-concept in general and special psychology are represented and analysed. The position of physical I-image in the structure of I-concept of the personality is revealed, its dependence on type of visual impairment and child’s age. The complex methodology for psychological and pedagogical correction of physical I-image components of visually impaired person is elaborated and tested.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23259
Appears in Collections:Випуск 21

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Synova_Vlasenko.pdf351.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.