DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 12. Психологічні науки » Випуск 42 (66) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22898
Title: Навчання і психічний розвиток як чинники формування загальнонавчальних дій
Authors: Співак, Н. В.
Issue Date: 2013
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Співак, Н. В. Навчання і психічний розвиток як чинники формування загальнонавчальних дій / Н. В. Співак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. - Вип. 42(66). – С. 142-148.
Abstract: В статье дан анализ влияния обучения и психического развития на формирование общеучебных действий. Обучение рассматривается как целенаправленная деятельность, которая системно влияет на психическое развитие ребенка. Формирование общеучебных действий происходит в процессе обучения и зависит от многих факторов, которые влияют на их усвоение и закрепление. В статье проанализированы основные теоретические подходы, изучающие возникновение и закрепление общеучебных действий в онтогенезе. Дана классификация общеучебных действий, показано влияние развивающего обучения и уровня развития психических процессов на усвоение общеучебных действий. Дан анализ результатов экспериментального исследования общеучебных действий у детей.
The article analyzes the influence of the education and mental development on the formation of general educational actions. Education is considered to be a purposeful activity that systematically affects the mental development of the child. Formation of general educational actions takes place in the learning process and depends on many factors that affect their learning and practicing. The article analyzes the main theoretical approaches that study the emergence and consolidation of general educational actions during the ontogenesis. It is given the classification of general educational actions, shown the influence of developmental education and the level of mental processes’ development on the learning of general educational actions. It is given the analysis of experimental research results of general educational actions among children.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22898
Appears in Collections:Випуск 42 (66)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Spivak N.pdf244.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.