Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Yaremenko-Gasiuk, Olena Olexandrivna
dc.contributor.author Яременко-Гасюк, Олена Олександрівна
dc.date.accessioned 2019-01-25T08:08:38Z
dc.date.available 2019-01-25T08:08:38Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Yaremenko-Gasiuk, O. Formation of future technical and technological specialists' translation competence by means of ICT / O. Yaremenko-Gasiuk // Порівняльно-педагогічні студії : наук.-пед. журн. / Нац. акад. пед. наук України, Ін-т педагогіки, Уман. держ. педагогічний ун-т ім. Павла Тичини. – Київ : Уман. держ. педагогічний ун-т ім. Павла Тичини, 2017. - № 2 (32). - C. 67-72. ua
dc.identifier.issn 2306-5532
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22888
dc.description.abstract The article deals with the importance of the use of didactic possibilities of information technology, the embodiment of which is information-educational environment, and the formation of foreign language knowledge and skills in the context of the curriculum of technical and technological professions, creating the best educational conditions for the development of modern specialists' key competencies. Significant potential has trained future specialists of technical and technological professions to implement technical translation, because «translators should possess not only a pure language» and translation competences, but also to understand the specifics of their profession, «own conceptual base of speciality, and know what the text reads». The traditional approach to the translation competence formation for technical and technological specialists (TTS) was to study the course of translation aimed at technical translation, which was basic and studied by all students, regardless of the profile of training and learning technologies of specific industry. We believe that to improve information and translation element of integral training of future TTS it is essential to use variable content of education, which aims to expand and specificate the basic knowledge and skills. The article proposes to consider a possible model curriculum on the subject «Technical Translation» for future technical and technological specialties and offers ICT tools (machine translation, CAT tools, Internet) that should be used in preparation for this activity. ua
dc.description.abstract Стаття розкриває важливість використання дидактичних можливостей інформаційних технологій та інформаційно-освітнього середовища, яке сприяє формуванню іншомовних знань та умінь в контексті освітньої програми техніко-технологічних спеціальностей та створює сприятливі умови для розвитку ключових компетентностей сучасного фахівця. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher Уманський ДПУ ім. П.Тичини ua
dc.subject translation competence ua
dc.subject technical and technological specialties, ua
dc.subject technical translation ua
dc.subject machine translation ua
dc.subject ICT tools ua
dc.subject машинний переклад ua
dc.subject перекладацька компетентність ua
dc.subject техніко-технологічні спеціальності ua
dc.subject технічний переклад ua
dc.subject інструменти машинного перекладу ua
dc.subject.classification 378.011.3 - 051:81'25]:044 ua
dc.title Formation of future technical and technological specialists' translation competence by means of ICT ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу