DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 8 (9-10) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22041
Title: Сценарії реінтеграції української вищої освіти: філософський аналіз та оцінка перспектив
Other Titles: The scenarios of reintergation of Ukrainian higher education: philosophical analysis and evaluation of perspectives
Authors: Свириденко, Д. Б.
Терепищий, С. О.
Keywords: вища освіта України
стратегія реінтеграції
переміщені університети
військовий конфлікт
миробудівництво
Ukrainian higher education
strategy of reintegration
displaced universities
military conflict
peace-building
Issue Date: 2018
Publisher: "Видавницво "Гілея"'
Citation: Свириденко, Д. Б. Сценарії реінтеграції української вищої освіти : філософський аналіз та оцінка перспектив = The scenarios of reintergation of Ukrainian higher education : philosophical analysis and evaluation of perspectives / Д. Б. Свириденко, С. О. Терепищий // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : collection of scientific papers. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2018. – Вип. 8 (9-10) : філософські науки. – С. 59-70.
Abstract: Продемонстровано, що актуальними цілями політики реінтеграції є: 1) Налагодження ефективної системи роботи переміщених ЗВО на нових місцях; 2) Розширення і модернізація мате-ріально-технічної, організаційної й методологічної бази переміщених ЗВО; 3) Підготовка переміщених ЗВО до повернення на звільнені території; 4) Розробка і впровадження системних заходів з підтримки молоді з окупованих територій, стимулю-вання їх до вступу саме у переміщені заклади. Запропоновано три альтернативні сценарії реінтеграції української вищої освіти: “Внутрішні ресурси”, “Міжнародна підтримка” та “Оптимальний підхід”.
It was demonstrated, that main goals of the reintegration policy are: 1) Setting up an effective system of work of displaced higher education institutions at new location; 2) Expansion and modernization of the logistical, organizational and methodological base of displaced higher education institutions; 3) Preparation of displaced higher education institutions for returning to the “own” territory; 4) Development and implementation of systemic measures to support the youth from the occupied territories, encouraging them to enter the precinct into displaced institutions. Three alternative scenarios for the reintegration of Ukrainian higher education are proposed: “Internal Resources”, “International Support” and “Optimal Approach”.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22041
Appears in Collections:Випуск 8 (9-10)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Svyrydenko D. B._S.O. Terepyshchyi S. O.pdf274.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.