DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/219
Title: Соціально-психологічні умови розвитку автономності особистості в юнацькому віці
Authors: Яцюк, Марія Валеріївна
Keywords: автономність
розвиток
особистість юнацького віку
саморегуляція
типи
соціально-психологічні умови
психокорекція
autonomy
development
adolescent person
selfregulation
types
social-psychological conditions
psychocorrection
Issue Date: 2009
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Яцюк, Марія Валеріївна. Соціально-психологічні умови розвитку автономності особистості в юнацькому віці : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / М. В. Яцюк ; наук. керівник М. І. Томчук ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2009. - 20 с.
Abstract: Теоретично обгрунтовано й експериментально вивчено проблему розвитку та психокорекції автономності особистості в юнацькому віці. Проаналізовано науково-теоретичні концепції та підходи до вивчення соціально-психологічних умов розвитку автономності особистості юнацького віку. Визначено її суть, структуру, детермінанти, динаміку розвитку. Розкрито особливості розвитку автономності осіб даного віку у сім'ї залежно від соціально-психологічних (особливостей сімейних взаємостосунків) та інтрапсихічних чинників (саморегуляції, самоставлення, духовно-моральних цінностей, локуса молоді та їх зв'язків з сімейними взаємостосунками). Розроблено й експериментально апробовано програму формування та психокорекції автономності у юнацькому віці. На підставі зростання показників автономності в осіб юнацького віку експериментальної групи у порівнянні з контрольною показано ефективність використання запропонованої програми тренінгу розвитку автономності особистості, що дозволяє рекомендувати її для психологічного супроводу розвитку особистості юнацького віку.
The thesis describes the theoretical substantiation, experimental study of the problem of development and psychocorrection of adolescent person autonomy. It shows the analysis of scientific theoretical conceptions and approaches to the research of social-psychological conditions of development of autonomy of the person in youth. The content of autonomy in youthful age, its structure, criteria and epigenetic are determined. The development features of autonomy of the young men and girls are submitted depending on social-psychological (such as floor, parental mutual relation etc.) and intrapsychic (such as selfregulation, selfformation, spiritual and moral values, control locus etc.) conditions. Types of autonomy–dependent selfregulation of youth and their ties with family mutual relations are determined. The formation and psychocorrectional program of autonomy in youthful age is developed and approved. The increasing autonomy index in the adolescent youthful in the experimental group by comparison with the control one shows the effectiveness of suggested development training program of person autonomy and allows to recommend it for the psychological accompaniment of the adolescent person development.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/219
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Iatsiuk.pdf315.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.