Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Навчальний вокальний репертуар як засіб формування фахової компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Петрикова, О. П.
dc.date.accessioned 2018-11-27T13:03:33Z
dc.date.available 2018-11-27T13:03:33Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Петрикова, О. П. Навчальний вокальний репертуар як засіб формування фахової компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва / О. П. Петрикова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Tеорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 24 (29). – С. 38-44. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21839
dc.description.abstract У статті досліджено науково-педагогічні основи навчального вокального репертуару як засобу формування фахової компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Проаналізовано особливості вокальної підготовки студентів в умовах університетської освіти. Визначено структуру і зміст, стильові й жанрові особливості, художню цінність та педагогічну доцільність навчального вокального репертуару. Охарактеризовано принципи його добору, методи засвоєння студентами та можливість використання у подальшій вокально-виконавській і музично-педагогічній діяльності. ua
dc.description.abstract This article deals with the scientific and pedagogical foundations of educational vocal repertoire as a means of forming the professional competence of the future teacher of musical art. The peculiarities of vocal training of students in the conditions of university education were analized. The structure and content, the style and genre characteristics, the artistic value and pedagogical expediency of the educational vocal repertoire were determined. The principles of choosing a vocal repertoire, the methods of mastering it by students and the possibility of its further usage in vocal – performing and musical – pedagogical activity were characterized. Our research makes it possible to conclude that the organization of the process of mastering an educational vocal repertoire by students on competency basis will help to: 1) increase the level of intellectual, aesthetic and mental development of students; 2) form a positive attitude to the professional activity and a desire for professional self-improvement; 3) understand the aesthetic value and educational functions of music in general and vocal art in particular; 4) develop a general culture and their own professional image; 5) form a professional competence of future teachers of musical art. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject майбутній учитель музичного мистецтва ua
dc.subject фахова компетентність ua
dc.subject структура навчального вокального репертуару ua
dc.subject принципи формування навчального репертуару ua
dc.subject методи засвоєння навчального вокального репертуару ua
dc.subject future teacher of musical art ua
dc.subject professional competence ua
dc.subject the structure of the educational vocal repertoire ua
dc.subject the principles of forming the educational repertoire ua
dc.subject the methods of mastering the vocal repertoire ua
dc.subject.classification 378.091 : 784 ua
dc.title Навчальний вокальний репертуар як засіб формування фахової компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics