DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики » Випуск 30 (40) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21765
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКостікова, І. І.-
dc.date.accessioned2018-11-26T09:13:03Z-
dc.date.available2018-11-26T09:13:03Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationКостікова, І. І. Професійна самореалізація педагога у процесі інтерактивного навчання учнів англійської мови / І. І. Костікова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 30 (40). - С. 124-128.ua
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21765-
dc.description.abstractУ статті розглядається проблема теоретичних і практичних питань інтерактивного навчання учнів англійської мови. Основні результати роботи полягають у визначенні засад інтерактивного навчання, характеристиці основних методичних прийомів інтерактивного навчання англійської мови, окресленні можливостей використання інтерактивної дошки для навчання англійської мови. Результатом проведеного дослідження є висновок про те, що ефективність впровадження методичних прийомів інтерактивного навчання англійської мови й використання інтерактивної дошки ґрунтується на інтерактивній взаємодії учня й учителя, збільшенні інтерактивної наочності на уроці.ua
dc.description.abstractВ статье изложена проблема теоретических и практических вопросов интерактивного обучения учеников английскому языку. Основные результаты работы заключаются в определении основ интерактивного обучения, характеристике основных методических приемов интерактивного обучения английскому языку, определения возможностей использования интерактивной доски для обучения английскому языку. Результатом проведенного исследования является вывод о том, что эффективность использования методических приемов интерактивного обучения английскому языку и применение интерактивной доски основывается на интерактивном взаимодействии ученика и учителя, увеличении интерактивной наглядности на уроке.ua
dc.description.abstractThe theoretical and practical problems of students’ interactive English learning are represented in the article. The basic results of the article are determination the bases of interactive learning and teaching, description main teaching techniques of interactive English teaching, determination the possibility of using interactive board for English lessons. It is stressed in the paper that teaching involves an opened-minded plan for helping students meet and exceed educational goals. Interactive techniques in English acquisition are in the base of all modern educational approaches. The aim is to use such techniques which can ensure the efficient interaction between teachers and students. Using interactive techniques helps overcoming the existing or arising difficulties and communication barriers by stimulating the process of thinking and generating and exchange of students’ ideas. These techniques have multiple benefits: a teacher can easily and quickly assess if students have really mastered the material, and the process of measuring student understanding in many cases is also practice for the material, often students do not actually learn the material until asked to make use of it in assessments such as these. An interactive board is analyzed as well in the article. As we know it is a large interactive display in the form factor of a whiteboard. It can either be a standalone touch screen computer used independently to perform tasks and operations, or a connectable apparatus used as a touchpad to control computers from a projector. The very nature of these interactive techniques drives interactivity and brings several benefits. Students are revived from their passivity of merely participating and instead become attentive and engaged, two prerequisites for effective learning. The conclusion of the paper shows that the efficiency of methodical techniques of interactive English teaching and using interactive board is based on interactive co-operation of students and teachers, increasing interactive visualization at the English lesson.ua
dc.language.isoukua
dc.publisherНПУ імені М. П. Драгомановаua
dc.subjectвикористанняua
dc.subjectефективністьua
dc.subjectінтерактивне навчанняua
dc.subjectінтерактивна дошкаua
dc.subjectанглійська моваua
dc.subjectметодичні прийомиua
dc.subjectвчительua
dc.subjectученьua
dc.subjectиспользованиеua
dc.subjectэффективностьua
dc.subjectинтерактивное обучениеua
dc.subjectинтерактивная доскаua
dc.subjectанглийский языкua
dc.subjectметодические приемыua
dc.subjectучительua
dc.subjectученикua
dc.subjectusageua
dc.subjectefficiencyua
dc.subjectinteractive learningua
dc.subjectinteractive boardua
dc.subjectEnglishua
dc.subjectteaching techniquesua
dc.subjectteacherua
dc.subjectstudentua
dc.subject.classification[378.147:811.111]:004ua
dc.titleПрофесійна самореалізація педагога у процесі інтерактивного навчання учнів англійської мовиua
dc.typeArticleua
Appears in Collections:Випуск 30 (40)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kostikova.pdf410.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.