Цілеспрямоване формування професійної надійності та шляхи конструювання цільової моделі фізичної підготовки
фахівців є важливим питанням сучасної спортивної науки.
В цілому формування професійної надійності та шляхи конструювання цільової моделі фізичної підготовки майбутнього фахівця в процесі фізичної підготовки забезпечується певними фізичними підсистемами, які реалізуються в
загальноприйнятих формах фізичного виховання студентів.
Проблема професійної надійності сучасного фахівця є ключовою для вчених різних наукових напрямів. Під
професійною надійністю ми розуміємо сталість інтеграції мотиваційних, емоційних, інтелектуальних,
психофізіологічних, психологічних та фізичних компонентів діяльності, які направлені на ефективне виконання фахівцем
професійних функцій в різноманітних особливо екстремальних, режимах діяльності в заданий час
Сьогодні згідно з загальними даними 80 - 85 % аварій і катастроф в світі є наслідком недостатньої професійної
надійності. Особливо гостро проблема надійності заявляє про себе в складних видах діяльності. При сучасному рівні
знань цілком зрозуміло що забезпечити високу надійність фахівця в процесі його формування неможливо, якщо не буде
визначена конструкція та зміст його цільової моделі. Відсутність цільової моделі (соціального заказу) не дозволяє
визначити стратегічний шлях процесу підготовки сучасного фахівця та забезпечення його надійності. На жаль робота
по конструюванню цільових моделей фахівців тільки починається. Автори бачать наступні підходи для досягнення її
кінцевої мети. В основу роботи повинні бути покладені діалектико -- матеріалістичні концепції розвитку сучасної науки.
В якості конкретної методологічної основи використовується системний підхід та його функціональний аспект.
The question of the professional reliability of modern specialist is the key question for scientists of many scientific branches.
Under the professional reliability we understand the constancy of psychological and physiological elements, emotional and
motive elements, physical elements and intellectual elements of activities; these elements are directed to effective doing specialist
their professional functions at various especially extreme regimes of activities at given time.
Especially acutely the question of reliability appears at complex sorts of activities.
At present it is clear that it is impossible to provide the high reliability of specialist during his forming if construction and the
content of his purpose model will not be determined. An absence of purpose model (social order) does not allow to determine
strategic way of the process of preparing of modern specialist and providing his reliability. A work concerning to construction of
purpose models of specialists is started only. We offer the following approaches for achieving the certain aim.