Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Деякі чинники формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до педагогічної взаємодії у фізкультурно-оздоровчій діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кравченко, Ю. В.
dc.contributor.author Бобровник, С. І.
dc.date.accessioned 2018-11-05T14:43:32Z
dc.date.available 2018-11-05T14:43:32Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Кравченко, Ю. В. Деякі чинники формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до педагогічної взаємодії у фізкультурно-оздоровчій діяльності / Ю. В. Кравченко, С. І. Бобровник // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 269-272. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21561
dc.description.abstract У статті розглядаються деякі чинники формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до педагогічної взаємодії у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Аналіз психолого-педагогічної літератури та літератури з фізичної культури та спорту вказує на особливу увагу науковців до проблеми ефективної організації педагогічної взаємодії, яка базується на засадах конструктивного співробітництва між вихователем і вихованцем. Продуктом професійної підготовки є вчитель, який відповідає сучасним соціальним вимогам. Він є мобільним, здатним до творчого зростання, впровадження інновацій, готовим до діалогу з учнем та до побудови відносин на засадах співробітництва та конструктивної взаємодії. ua
dc.description.abstract In the modern conditions of educational modernization in higher education, the society sets before the higher education establishment the tasks of qualitative training of the new generation of sports personnel, which should correspond to the level of the best European standards in higher sports education. The authors emphasize that in conditions of mobility of modern physical education and the implementation of European educational standards, there is a need to update the content of professional training of the future teachers of physical culture in the higher education establishment. Teachers of physical culture must be ready for the new demands of the labor market, be free to own a profession related to physical culture and health activities in order to strengthen and preserve the health of students in general education schools. The formation of readiness of the future teachers of physical culture for pedagogical interaction in sports and recreational activities is an actual goal and result of education in the institutions of higher education. The result of this process should be the formed readiness of the future teachers of physical culture, able to conduct interpersonal dialogue, establish subject-subject relations with students, and provide physical culture and health activities on the principles of cooperation of mutual understanding and mutual acceptance. In the article some factors of the formation of readiness of the future teachers of physical culture for pedagogical interaction in sports and recreational activities are considered. Analysis of psychological and pedagogical literature and literature on physical culture and sports points to the special attention of scientists to the problem of effective organization of pedagogical interaction based on the principles of constructive cooperation between a teacher and a pupil. The product of professional training is a teacher who meets modern social requirements. He is mobile, capable of creative growth, introducing innovations, ready for dialogue with the student and building relationships based on cooperation and constructive interaction. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject формування ua
dc.subject готовність ua
dc.subject майбутні учителі фізичної культури ua
dc.subject педагогічна взаємодія ua
dc.subject фізкультурно-оздоровча діяльність ua
dc.subject the formation ua
dc.subject readiness ua
dc.subject future teachers of the physical culture ua
dc.subject pedagogical interaction ua
dc.subject sports and recreational activities ua
dc.title Деякі чинники формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до педагогічної взаємодії у фізкультурно-оздоровчій діяльності ua
dc.title.alternative Some factors of the formation of readiness of the future teachers of physical culture to pedagogical interaction in sports and recreational activities ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу