DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 12. Психологічні науки » Випуск 7 (52) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21528
Title: Прокрастинація як проблема психології особистості студента
Authors: Дубініна, К. В.
Keywords: прокрастинація
прокрастинатор
особистість
поведінка
академічна прокрастинація
тимчасова і хронічна прокрастинація
студент
прокрастинация
личность
поведение
академическая прокрастинация
временная и хроническая прокрастинация
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Дубініна, К. В. Прокрастинація як проблема психології особистості студента / К. В. Дубініна //Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 7 (52). - С. 172-180.
Abstract: У статті розглянуто основні наукові підходи до вивчення сутності явища прокрастинації як психологічної проблеми особистості. З’ясовано, що прокрастинація це своєрідна емоційна реакція особистості на планові або необхідні справи, схильність людини до відкладання своїх справ "на потім", "на завтра", "на майбутнє". Виділені критерії, на підставі яких поведінка людини визначається як прокрастинаційна: контрпродуктивність, марність, відстрочка. Розкриті історичні етапи формування уявлень про прокрастинацію (донауковий, наукового осмислення, експериментально-прикладний). Здійснено аналіз характерних особливостей та видів прокрастинації: щоденної (побутової), у прийнятті рішень, невротичної, компульсивної, академічної. Розкрито суть фундаментальних типів прокрастинації, зокрема розслабленої (тимчасової) і напруженої (хронічної). Узагальнено причини прокрастинації у чотири групи: психологічні, соціально-психологічні, педагогічні та психо-фізіологічні. Названі детермінанти прокрастинації (ситуативні, перманентні) та її наслідки: стрес, відчуття провини, втрата продуктивності, невдоволення навколишніх через невиконання зобов'язань. Висвітлено основні шляхи профілактики та подолання прокрастинації у студентському середовищі.
В статье рассмотрены основные научные подходы к изучению сущности явления прокрастинации как психологической проблемы личности. Выяснено, что прокрастинация это своеобразная эмоциональная реакция личности на плановые или необходимые дела, склонность человека к откладыванию своих дел "на потом", "на завтра", "на будущее". Выделены критерии, на основании которых поведение человека определяется как прокрастинационное: контрпродуктивность, бесполезность, отсрочка. Раскрыты исторические этапы формирования представлений о прокрастинации (донаучный, научного осмысления, экспериментально-прикладной). Осуществлен анализ характерных особенностей и видов прокрастинации: ежедневной (бытовой), в принятии решений, невротической, компульсивной, академической. Раскрыта суть фундаментальных типов прокрастинации, в частности расслабленной (временной) и напряженной (хронической). Обобщено причины прокрастинации в четыре группы: психологические, социально-психологические, педагогические и психо-физиологические. Названы детерминанты прокрастинации (ситуативные, перманентные) и ее последствия: стресс, чувство вины, потеря производительности, недовольство окружающих из-за невыполнения обязательств. Освещены основные пути профилактики и преодоления прокрастинации в студенческой среде.
The article deals with the basic scientific approaches to the study of the essence of the phenomenon of procrastination as a psychological problem of personality. It was found out that procrastination is a peculiar emotional reaction of personality on planned or necessary cases, a person's propensity to postpone his affairs "for later", "for tomorrow", "for the future". The criteria are set, on the basis of which human behavior is defined as procrastinational: counterproductivity, futility, delay. The historical stages of formation of representations about procrastination are revealed (pre-scientific, scientific reflection, experimental-applied). The analysis of characteristic features and types of procrastination is made: daily (household), decision-making, neurotic, compulsive, academic. The essence of the fundamental types of procrastination, in particular, relaxed (temporary) and intense (chronic), is revealed. The reasons for procrastination are generalized in four groups: psychological, socio-psychological, pedagogical and psycho-physiological. The named determinants of proctastination (situational, permanent) and its consequences: stress, feelings of guilt, loss of productivity, dissatisfaction with others due to non-fulfillment of obligations. The main ways of prevention and overcoming of procrastination in the student environment are highlighted.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21528
Appears in Collections:Випуск 7 (52)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dubinina.pdf344.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.