DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 12. Психологічні науки » Випуск 7 (52) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21494
Title: Виникнення панічних атак в юнацькому віці як наслідок труднощів соціально-психологічної адаптації особистості
Authors: Дзюбенко, О. А.
Keywords: панічні атаки
вегетативний криз
соціально-психологічна адаптація
дезадаптація
стрес
психоемоційний стан
юнацький вік
особистість
панические атаки
вегетативный криз
социально-психологическая адаптация
дезадаптация
стресс
психоэмоциональное состояние
юношеский возраст
личность
panic attacks
vegetative attack
social psychological adaptation
deadaptation
stress
psycho-emotionalstate
adolescence
personality
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Дзюбенко, О. А. Виникнення панічних атак в юнацькому віці як наслідок труднощів соціально-психологічної адаптації особистості / О. А. Дзюбенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 7 (52). - С. 107-113.
Abstract: У статті подано аналіз причинно-наслідкового зв’язку двох психологічних проблем юнацького віку, а саме виникнення у молодих людей панічних атак та їх труднощі у соціально-психологічній адаптації до нових більш дорослих та складних умов життєдіяльності. У результаті проведеного теоретичного аналізу літератури було визначено, що панічні напади мало вивчені сучасною психологічною наукою, а причини їх виникнення розкриті недостатньо широко. Дослідження прояву панічних атак дозволило встановити їх подібність з проблемою адаптаційних порушень, які також проявляються вегетативним кризом, надмірною тривогою, сплутаністю свідомості та неспроможністю знайти вихід із складної життєвої ситуації. Так, було висунуто припущення про те, що панічні атаки є наслідком труднощів у процесі соціально-психологічної адаптації особистості. Ці труднощі виникають у нових умовах життєдіяльності або при зміні соціальної ситуації онтогенетичного розвитку. Юнацький вік у цьому сенсі є найбільш сенситивним, оскільки він є перехідним періодом до дорослості. Так, панічні атаки в юнацькому віці можуть бути наслідком неадаптованості молодих людей до нових умов, які висуває доросле життя з усіма його труднощами та перипетіями. Дестабілізація психоемоційного стану, вегетативний криз і, як наслідок – панічні атаки, ще більше загострюють стан неадаптованості, що може призвести до дезадаптації та соціальної ізоляції, які є перешкодою у особистісному та професійному розвитку осіб юнацького віку. Зазначена проблема потребує ґрунтовного теоретико-експериментального вивчення психологічною наукою, що дозволить розробити системний підхід до її вирішення.
В статье представлен анализ причинно-следственной связи двух психологических проблем юношеского возраста, а именно возникновение у молодых людей панических атак и их трудности в социально-психологической адаптации к новым более взрослым и сложным условиям жизнедеятельности. В результате проведенного теоретического анализа литературы было определено, что панические атаки мало изучены современной психологической наукой, а причины их возникновения раскрыты недостаточно широко. Исследование проявления панических атак позволило установить их сходство с проблемой адаптационных нарушений, которые также проявляются вегетативным кризом, чрезмерной тревогой, спутанностью сознания и неспособностью найти выход из сложной жизненной ситуации. Было выдвинуто предположение о том, что панические атаки являются следствием трудностей в процессе социально-психологической адаптации личности. Эти трудности возникают в новых условиях жизнедеятельности или при изменении социальной ситуации онтогенетического развития. Юношеский возраст в этом смысле наиболее сензитивный, поскольку он является переходным периодом к взрослости. Таким образом, панические атаки в юношеском возрасте могут быть следствием неадаптированности молодых людей к новым условиям, которые выдвигает взрослая жизнь со всеми ее трудностями и проблемами. Дестабилизация психоэмоционального состояния, вегетативный криз и, как следствие - панические атаки, еще больше обостряют состояние неадаптированности, что может привести к дезадаптации и социальной изоляции, которые являются препятствием в личностном и профессиональном развитии лиц юношеского возраста. Проблема требует основательного теоретико-экспериментального изучения психологической наукой, что позволит разработать системный подход к ее решению.
This article is dedicated to the analysis of cause-and-effect relations of two psychological problems in adolescence, and especially the occurrence of panic attacks and the difficulties in social psychological adaptation to the new elder and more complicated life conditions. As a result of the conducted theoretical analysis of literature it was defined that panic attacks have been little studied by the contemporary psychological science, and the reasons of their occurrence have been revealed not widely enough. The research of the panic attacks occurrence allowed to identify their similarity to the problem of adaptive disorders, which are also expressed with a vegetative attack, extreme anxiety, clouding of consciousness and inability to find a way out of a difficult life situation. Then there was made an assumption, that panic attacks are the consequence of troubles, related to the social psychological adaptation of personality. These difficulties occur in new life activity conditions or during changes of social situation of ontogenetic development. From this angle, adolescence is the most sensitive, as it is a transitional period to the adulthood. Thus, panic attacks in adolescence can be the consequence of non-adaptiveness of young people to new circumstances, which adult life offers with all its problems and peripeteia. Destabilization of psycho-emotional state, vegetative attack and, as a result, panic attacks exacerbate the state of non-adaptiveness, that can lead to deadaptation and social isolation, which will become an obstacle in personal and professional development of young people. The already mentioned problem needs profound theoretical experimental examination by psychological science, that will allow to develop the systemic approach to its solution.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21494
Appears in Collections:Випуск 7 (52)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dzyubenko.pdf329.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.