DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 4 (98) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21405
Title: Особливості побудови позааудиторних занять з аеробіки зі студентами закладів вищої освіти
Authors: Фоменко, О. В.
Фоменко, В. Х.
Keywords: позааудиторні заняття
аеробіка
фітнес-аеробіка
степ-аеробіка
стретчінг
внеаудиторные занятия
аэробика
фитнес-аэробика
степ-аэробика
стретчинг
extracurricular exercises
aerobics
fitness aerobics
step aerobics
stretching
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Фоменко, О. В. Особливості побудови позааудиторних занять з аеробіки зі студентами закладів вищої освіти / О. В. Фоменко, В. Х. Фоменко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 4 (98). - С. 165-168.
Abstract: В статті на основі аналізу наукових праць та для вирішення завдань дослідження було використано особливості побудови позааудиторних занять аеробіки з урахуванням індивідуальних особливостей студентів. Це є ефективний засіб збереження і поліпшення здоров’я, підвищення життєдіяльності й дієздатності організму. При використанні методики навчання вправам аеробіки на позааудиторних заняттях зі студентами рекомендується дотримуватися особливості в послідовності виконання вправ та самостійним вивченням розроблених методичних рекомендацій.
В статье на основе анализа научных работ и для решения задач исследования были использованы особенности построения внеаудиторных занятий по аэробике с учетом индивидуальных особенностей студентов. Это эффективный способ сохранения и улучшения здоровья, повышение жизнедеятельности и жизнеспособности организма. При использовании методики обучения упражнениям аэробики на внеаудиторних занятиях студентам рекомендуется придерживаться особенностей в последовательности выполнения упражнений и самостоятельному изучению разработанных методических рекомендаций.
Among the new sports that have appeared in the world, more and more popular in our country that won such kind of sport as aerobics. Born as a fitness and wellness system, aerobics soon became one of the sports that have its strict rules and system events. A aerobics effectively provides studying the necessary level of motive activity which is the key to the normal functioning of organism, for strengthening of health and good feel. Basic tasks professionally of the applied physical preparation of students are expounded in higher educational establishments. Exposed professionally functional and aesthetically beautiful orientation of physical education of students with the use of dancing aerobics of fitness. The complexes of dancing fitness-aerobics are offered which allow to perfect necessary professional qualities of students. In this article the author considers methodological approaches to the learning of fitness-aerobics by the students of the high educational establishments. Classes of aerobics are analysed from the point of improvement of the students' motivation as regards physical and sports activities. Based on scientific works features of methods of teaching aerobics exercises, as one of the non-traditional types of gymnastics that harmoniously combines exercise with elements of dance are used to cope with tasks in the article. It is an effective means to maintain and improve health, improve life activity and staminas of the body. Students are recommended to follow the special features in the sequence of execution of exercises and independent study developed guidelines when they use the methods of teaching fitness-aerobics exercises on extracurricular classes.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21405
Appears in Collections:Випуск 4 (98)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fomenko O_Fomenko V.pdf329.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.