DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 4 (98) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21344
Title: Модель розвитку силових якостей студентів вищих навчальних закладів засобами пауерліфтингу
Authors: Мичка, І. В.
Keywords: модель
силові якості
пауерліфтинг
засоби пауерліфтингу
силовые качества
пауэрлифтинг
средства пауэрлифтинга
model
power quality
powerlifting
powerlifting means
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Мичка, І. В. Модель розвитку силових якостей студентів вищих навчальних закладів засобами пауерліфтингу / І. В. Мичка // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 4 (98). - С. 110-114.
Abstract: У статті досліджено теоретико-методологічне обґрунтування моделі розвитку силових якостей студентів вищих навчальних закладів засобами пауерліфтингу. Відображені складові моделі на основі принципів навчання, які застосовано у процесі занять пауерліфтингом. Модель розвитку силових якостей розроблено за результатами теоретичних досліджень й авторського педагогічного досвіду та узагальнено у вигляді структурної логічної схеми.
В статье исследовано теоретико-методологическое обоснование модели развития силовых качеств студентов высших учебных заведений средствами пауэрлифтинга. Отражены составляющие модели на основе принципов обучения, которые применены в процессе занятий пауэрлифтингом. Модель развития силовых качеств разработана за результатами теоретических исследований, авторского педагогического опыта и обобщена в виде структурной логической схемы.
The article deals with theoretical and methodological substantiation of the model of development of power qualities of students of higher educational establishments by means of powerlifting. The components of the model are shown based on the principles of training and applied in the process of training powerlifting. Model of development of power qualities is developed on the basis of theoretical studies and author's pedagogical experience and is generalized in the form of a structural logic scheme. Within the limits of proven tasks of the system of development of power qualities by means of parrylifting, which included a number of components: purpose, tasks, stages, methodological support, a set of principles and regularities. Implementation of the aforementioned model in the complex of the educational process of physical education will allow students to acquire new special knowledge, skills and abilities and to broaden the idea of students about the harmonious development of personality by means of powerlifting. Each component of the model is an integral part of it and is characterized by the totality of the corresponding purpose, tasks, measures, forms and methods of development of the strength qualities of students of higher educational institutions by means of powerlifting in the system of subject-subjective interaction of «teacher-student» for the formation of special knowledge, motor skills and skills of students in the process of exercises from powerlifting. At the heart of the model strategic goals are set namely: educational, educational, health, because the expected result of learning is the purposeful activity of the teacher and cognitive activity of students for the fully developed student's personality. The conditional model consists of certain blocks that make up the complex, which is aimed at the effective development of student strengths.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21344
Appears in Collections:Випуск 4 (98)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mychka.pdf337.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.