DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 4 (98) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21340
Title: Освітній аспект фізичного виховання у вищому навчальному закладі
Authors: Клименко, Г. В.
Філіппов, М. М.
Keywords: фізичне виховання (ФВ)
вищий навчальний заклад (ВНЗ)
освітній аспект ФВ
організаційно-діяльністний підхід
студентки
физическое воспитание (ФВ)
высшее учебное заведение (ВУЗ)
образовательный аспект ФВ
органиационно-деятельностный подход
студентки
physical education (FE)
higher educational institution
educational aspect of FE
organizational-activity
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Клименко, Г. В. Освітній аспект фізичного виховання у вищому навчальному закладі / Г. В. Клименко, М. М. Філіппов // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 4 (98). - С. 92-97.
Abstract: Фізичне виховання (ФВ) розглядається як результат культурної діяльності, корисної для суспільства і особистості, проявляє своє освітнє, оздоровче, економічне та загальнокультурне значення і є важливим компонентом людських цінностей. Тому в умовах сучасного суспільства проблема ФВ громадян розглядається як одна із актуальних, що визначає загальну культуру людини. Мета. Аналіз можливостей включення в процес ФВ інноваційних технологій освітньої спрямованості. Методичні підходи. Аналітика сучасної літератури, педагогічні спостереження, анкетування, аналіз щоденників. Методологічне обгрунтування. Розроблено освітній організаційно-діяльністний підхід, який був теоретично обгрунтований та апробований при організації ФВ зі студентками. Він включає додатково до основного процесу ФВ паралельний вибірковий теоретичний курс, в процесі якого обговорюються питання здорового способу життя, оздоровчого спорту, стресу і рухової активності, валеології, кодексу моральності. проблем забезпечення людської життєдіяльності тощо. Результати. Підтвердженням ефективності отриманих теоретичних знань стало більш відповідальне відношення студенток до свого організму, що проявилося у вмінні планування спрямованості фізичних навантажень в різні фази МЦ, більшості днів сприятливого стану. Висновок. Завдяки запропонованому інноваційному підходу відбулося осмислення ролі фізичних вправ в життєдіяльності людини.
Физическое воспитание (ФВ) рассматривается как результат культурной деятельности, полезной для общества и личности, проявляет свое образовательное, оздоровительное, экономическое и общекультурное значение и является важным компонентом человеческих ценностей. Поэтому в условиях современного общества проблема ФВ граждан рассматривается как одна из актуальных, что определяет общую культуру человека. Цель. Анализ возможностей включения в процесс ФВ инновационных технологий образовательной направленности. Методические подходы. Аналитика современной литературы, педагогические наблюдения, анкетирование, анализ дневников. Методологическое обоснование. Разработан образовательный организационно-деятельностный подход, который был теоретически обоснован и апробирован при организации ФВ со студентками. Он включает в основной процесс ФВ дополнительно параллельный выборочный теоретический курс, в процессе которого обсуждаются вопросы здорового образа жизни, оздоровительного спорта, стресса и двигательной активности, валеологии, кодекса нравственности, проблем обеспечения человеческой жизнедеятельности и тому подобное. Результаты. Подтверждением эффективности полученных теоретических знаний стало более ответственное отношение студенток к своему организму, что проявилось в умении планирования направленности физических нагрузок в разные фазы МЦ, в большинстве дней благоприятного состояния. Вывод. Благодаря предложенному инновационному подходу состоялось осмысление роли физических упражнений в жизнедеятельности человека.
Topicality. Physical education (FE) is considered as the result of cultural activity, useful for society and personality, shows its educational, recreational, economic and general cultural value and is an important component of human values. Therefore, in a modern society, the problem of FE of citizens is considered as one of the most relevant, defining the general culture of man. Goal. Analysis of the possibilities of incorporating innovative technologies of educational orientation into the process of FE. Methodical approaches. Analyst of modern literature, pedagogical observations, questionnaires, analysis of diaries. Methodological justification. An educational organizational-activity approach was developed, which was theoretically substantiated and tested during the organization of FE with students. It includes, in addition to the basic process, a parallel selective theoretical course, in which the issues of healthy lifestyle, recreational sports, stress and motor activity, valeology, the code of morality are discussed. problems of providing human life, etc.Results. Confirmation of the effectiveness of the received theoretical knowledge has become more responsible attitude of students to their body, which manifested itself in the ability to plan the direction of physical activity in different phases of the menstrual cycle, most days of the favorable state. Conclusion. Thanks to the proposed innovative approach, understanding of the role of physical exercises in human life was understood.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21340
Appears in Collections:Випуск 4 (98)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klimenko_Filippov.pdf532.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.