Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування здоров`язберігаючих компетенцій у фізичному вихованні студентів ВНЗ

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хрипач, А. Г.
dc.contributor.author Король, О. С.
dc.contributor.author Павлось, Р. М.
dc.contributor.author Осінчук, В. В.
dc.date.accessioned 2018-10-02T08:51:31Z
dc.date.available 2018-10-02T08:51:31Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Формування здоров`язберігаючих компетенцій у фізичному вихованні студентів ВНЗ / А. Г. Хрипач, О. С. Король, Р. М. Павлось, В. В. Осінчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 10 (92). - С. 128-131. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21085
dc.description.abstract Розглянуто питання формування рухової компетенції у студентів ВНЗ у їхньому фізичному вихованні. Виявлено ключові аспекти формування таких компетенцій та чинники, що забезпечують успішність цього процесу. Визначено, що оволодіння студентами здоров’язберігаючими компетенціями в процесі фізичного виховання є заданою нормою фізичної підготовки. Зясовано, що результатом формування здоров’язберігаючих компетенцій у студентів є збереження здоров'я, підтримка професійної працездатності при оптимальному функціонуванні систем організму. ua
dc.description.abstract The questions of the formation of health-saving competence among university students in their physical education is considered. The task of the work – the identify the aspects of the formation of health-saving competencies among of university students in the process of their physical education. Methods of research: theoretical analysis, systematization, comparison, generalization of data of scientific-methodical and special literature, general-scientific methods of the theoretical level: analogy, analysis, synthesis, abstraction, induction and sociological (questionnaires). That the definition of "health-saving competence" is considered as an integrated concept of the totality of theoretical knowledge, skills, value orientations, correct implementation of the individual motor need through various forms and means of physical culture, which promotes support and strengthening of health іt was founded in. The key aspects of the formation of such competencies and the factors ensuring the success of this process are identified. Тo organize effective work on its education only with the account of certain determinants influencing this process is possible. They by the presence of stimulatory, target, orientational, functional, control and evaluation components are determined. All identified components in the structure of overall healthcare-retaining competence of students are closely interlinked That mastering students with health-saving competences in the process of physical education is, first of all, a given norm of physical training it is determined. The result of the formation of healthsaving competencies among students is the preservation of health, the support of professional work capacity with the optimal functioning of the body systems it was found out. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject студент ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject здоров`язберігаючі компетенції ua
dc.subject формування ua
dc.subject student ua
dc.subject physical education ua
dc.subject health-saving competences ua
dc.subject formation ua
dc.title Формування здоров`язберігаючих компетенцій у фізичному вихованні студентів ВНЗ ua
dc.title.alternative Formation of health-saving competences in physical education of university students ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу