DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 20 (25) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21057
Title: Модель формування вокально-педагогічної майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва
Authors: Лю Веньцзун
Keywords: модель формування вокально-педагогічної майстерності
інтонаційний метод
поєднання споріднених вокально-хорових дисциплін
метод
комплексний підхід
model of vocal-pedagogical skills
intonation method
a combination of vocal and choral related disciplines
method
comprehensive approach
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Лю Веньцзун. Модель формування вокально-педагогічної майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва / Лю Веньцзун // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 20 (25). - С. 54-59.
Abstract: У статті обгрунтовано модель формування вокально-педагогічної майстерності. Уточнено сутність наукових дефініцій «принцип», «метод»; узагальнено думки та погляди науковців на дані визначення. Визначено принципи та методи формування вокально-педагогічної майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Конкретизовано такі принципи як: «розвиваюче навчання», «принцип наочності», «систематичне та послідовне навчання»; висвітлено зміст таких методів: інтонаційного, самоспостереження, асоціацій, диференціацій та самоаналізу окремих елементів власного співацького процесу, багаторазового повторення вправ, корекцій та самоімітацій.
In the article the model of vocal and pedagogical skill formation is aproved. The essence of scientific definitions of "principle", "method" is correlated, summarized the views and opinions of scientists on data definition. Principles and methods of forming the vocal and pedagogical skills of future music teacher are allocated. Such principles as "developmental education", "principle of visibility", "systematic and consistent training" are concretizated; highlighted the content of the following methods: intonation, introspection, associations, differensiation introspection and individual elements of the singers own process multiple repetition of exercises and correction. Formation process of the vocal and pedagogical skills of future music teacher is a complex multidimensional process and requires the implementation of the following tasks: definition of methodological orientation stages according to the dynamics of the set levels vocal-pedagogical skills; developing material scientific and methodological support of the formation of vocal and pedagogical skills of the music teachers; checking the effectiveness of the theoretical model of vocal and pedagogical skills of the music teachers performance developed model forms and means of ensuring dynamic process. A systematic approach and modeling work helps to create its own conceptual model of vocal and pedagogical skills of future music teacher, that get vocal and choral training, determine the content and sequence of the practical implementation of the process of forming experiment and control stage.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21057
Appears in Collections:Випуск 20 (25)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liu Ventszun.pdf200.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.