DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3 (97) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20877
Title: Вплив самостійних зайнять фізичною культурою на адаптацію студентів до навчання у вищому навчальному закладі
Authors: Рожков, В. Ю.
Коломєйцева, О. М.
Жуков, В. О.
Keywords: фізична культура
фізичні вправи
здоров’я
рухова активність
адаптація
мотиваційна сфера
самостійне зайняття
физическая культура
двигательная активность
физические упражнения
здоровье
адаптация
мотивационная сфера
самостоятельные занятия
physical
physical exercises
motorial activity
health
adaptation
motivation sphere
independent classes
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Рожков, В. Ю. Вплив самостійних зайнять фізичною культурою на адаптацію студентів до навчання у вищому навчальному закладі / В. Ю. Рожков, О. М. Коломєйцева, В. О. Жуков // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3 (97). - С. 99-102.
Abstract: У статті розглядається питання впливу самостійних занять фізичною культурою на адаптацію студентів до навчання у ВНЗ, яке розкривається за допомогою алгоритму підготовки студентів до самостійних занять фізичною культурою, а також з позиції раціональних вправ рухової діяльності студентів. Розроблений алгоритм став основою для організації процесу підготовки студентів до самостійних занять, що включає теоретичну, методичну підготовку і навчання студентів самоконтролю психічного, функціонального та фізичниого стану. Подальше вдосконалення системи вищої освіти нині висуває складні і відповідальні завдання, пов’язані з науковим обґрунтуванням цілей, змісту, засобів і методів навчально-виховної діяльності. Адаптація пов’язана з різними біологічними, психологічними і соціальними чинниками. З віком біологічні чинники поступаються місцем соціально-психологічним, які мають істотний вплив на динаміку перебігу адаптації. Можливість у молодому віці отримати необхідні знання і оволодіти навичками здорового способу життя допоможе сучасним студентам не лише краще подолати навантаження навчального закладу, але й зберегти своє здоров’я за період професійно-трудової діяльності. Задача викладачів – навчити вихованців самостійним заняттям фізичною культурою для покращення адаптаційних якостей організму та зміцнення психоемоційної сфери.
В статье рассматривается вопрос влияния самостоятельных занятий физической культурой на адаптацию студентов к обучению в ВУЗе, который раскрывается с помощью алгоритма подготовки студентов к самостоятельным занятиям физической культурой и с позиции рациональных упражнений двигательной деятельности занимающихся. Разработанный алгоритм стал основой для организации процесса подготовки студентов к самостоятельным занятиям, включающий в себя теоретическую и методическую подготовку, а также обучение студентов самоконтролю за психическим, функциональным и физическим состоянием. Дальнейшее совершенствование системы высшего образования в настоящее время выдвигает сложные и ответственные задачи, связанные с научным обоснованием целей, содержания, средств и методов учебно-воспитательной деятельности. Адаптация связана с различными биологическими, психологическими и социальными факторами. С возрастом биологические факторы уступают место социально-психологическим, которые оказывают существенное влияние на динамику протекания адаптации. Возможность в молодом возрасте получить необходимые знания и привить навыки здорового образа жизни помогут сегодняшним студентам не только лучше справляться с нагрузками в учебных заведениях, но и сохранить свое здоровье в период профессионально-трудовой деятельности. Задача педагогов – обучить воспитанников самостоятельным занятиям физической культурой для улучшения адаптационных качеств организма и укрепления психоэмоциональной сферы.
The article deals with the problem of the students’ preparation to independent physical training classes as the health strengthening condition and the adaptation at the higher educational establishment. The basis of the adaptation is the algorithm including theoretical and methodological preparation of the students. The algorithm also includes the students’ ability to self-supervise their psychic, functional and physical state. The pedagogical experiment proved the effectiveness of the students’ preparation algorithm to independent physical training classes and their positive influence on the health level and students’ adaptive abilities. Further improvement of the system of higher education now presents complex and responsible tasks related to the scientific substantiation of the goals, content, means and methods of educational activities. Adaptation is associated with various biological, psychological and social factors. With age, biological factors give way to socio-psychological factors that have a significant effect on the dynamics of the course of adaptation. The opportunity at a young age to acquire the necessary knowledge and instill skills of a healthy lifestyle will help today's students not only better cope with the loads in educational institutions, but also maintain their health during the period of professional work. The task of teachers is to train pupils in independent physical training to improve the adaptive qualities of the body and strengthen the psycho-emotional sphere.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20877
Appears in Collections:Випуск 3 (97)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rozhkov_Kolomeitseva,.pdf341.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.