Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості компонентів фізичного розвитку студентів в процесі фізичного виховання в залежності від типу тілобудови

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Випасняк, І. П.
dc.contributor.author Лещак, О. М.
dc.contributor.author Шанковський, А. З.
dc.date.accessioned 2018-09-13T13:32:15Z
dc.date.available 2018-09-13T13:32:15Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Випасняк, І. П. Особливості компонентів фізичного розвитку студентів в процесі фізичного виховання в залежності від типу тілобудови / І. П. Випасняк, О. М. Лещак, А. З. Шанковський // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3 (97). - С. 19-23. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20821
dc.description.abstract У роботі представлена інформація про особливості компонентів фізичного розвитку студентів закладів вищої освіти (ЗВО) 1 – 4 курсів в залежності від типу їх тілобудови в процесі фізичного виховання. У дослідженні, яке виконувалося на базі ПВНЗ "Галицька академія", прийняло участь 208 студентів. На основі індексу Піньє учасники експерименту були розподіленими на студентів з ектоморфним, мезоморфним та ендоморфним типами тілобудови. При цьому до ектоморфного типу було віднесено 16,35%, до мезоморфного – 62,02%, а до ендоморфного – 21,63% обстежених. Дослідження показало, що максимальний відсоток юнаків із нормальним співвідношенням довжини і маси тіла серед представників ектоморфного типу склав 100% у студентів 1 і 4 курсів. З-поміж учасників експерименту мезоморфного соматотипу найбільша частка студентів із нормальним співвідношенням довжини і маси тіла склала 96,88% у 4-курсників. У представників ендоморфного типу максимальна частка із нормальним співвідношенням довжини і маси тіла, яка склала 22,22%, зафіксована у 1-курсників. Дослідження дозволило встановити, що як антропометричні показники обстежених так і частки студентів із нормальним співвідношенням довжини і маси тіла в залежності від курсу навчання статистично значуще не відрізнялися (р>0,05). Перспективи подальших досліджень визначити особливості біогеометричного профілю постави студентів в залежності від їх тілобудови. ua
dc.description.abstract В работе представлена информация об особенностях компонентов физического развития студентов учреждений высшего образования (УВО) 1-4 курсов в зависимости от типа их телосложения в процессе физического воспитания. В исследовании, которое выполнялось на базе ЧВУЗ "Галицкая академия", приняло участие 208 студентов. На основе индекса Пинье участники эксперимента были распределены на студентов с эктоморфным, мезоморфным и эндоморфным типами телосложения. При этом в эктоморфный тип были отнесены 16,35%, мезоморфный– 62,02%, а эндоморфный– 21,63% обследованных. Исследование показало, что максимальный процент юношей с нормальным соотношением длины и массы тела среди представителей эктоморфного типа составили 100% студентов 1 и 4 курсов. Среди участников эксперимента мезоморфного соматотипа наибольшая доля студентов с нормальным соотношением длины и массы тела составила 96,88% 4-курсников. У представителей эндоморфного типа максимальная доля с нормальным соотношением длины и массы тела, которая составила 22,22%, зафиксирована у 1-курсников. Исследование позволило установить, что как антропометрические показатели обследованных, так и группы студентов с нормальным соотношением длины и массы тела в зависимости от курса обучения статистически значимо не отличались (р> 0,05). Перспективы дальнейших исследований – определить особенности биогеометрического профиля осанки студентов в зависимости от их телосложения. ua
dc.description.abstract The paper deals with the peculiarities of the physical development of students of the 1-4 years of study at the higher educational establishments with regard to the type of their body structure in the process of physical education. 208 students took part in the research, which was carried out on the basis of the Halytska academy, namely 41 1st year students, 51 2nd year students, 63 3rd year students and 53 4th year students. The results of the anthropometric researches received during the pedagogical experiment were processed by statistical methods, as a result of which the participants of the experiment were distributed according to the body structure in accordance with the Pignet Index. Based on the Pignet Index, the participants in the experiment were divided into students with ectomorphic, mesomorphic, and endomorphic types of body structures. Thus, 16.35% were assigned to the ectomorphic type, 62.02% – to the mesomorphic group, and 21.63% of the surveyed – to the endomorphic type. The study showed that the maximum percentage of boys with normal body weight and body mass ratio among the representatives of the ectomorphic type was 100% for students of the 1st and 4th years of study. Among the participants of the mesomorphic somatotype the largest amount of students with a normal body weight and length ratio was 96.88% of 4th year students. In the endomorphic type the maximum number of students with a normal ratio of body length and weight, which was 22.22%, was recorded among the 1st year students. The research made it possible to establish that both the anthropometric indices of the surveyed students and the number of students with a normal correlation of body length and weight, depending on the course of study, did not differ significantly (p> 0.05). Prospects for further research lie in the ability to determine the peculiarities of the biogeometric profile of the students’ posture, depending on their body structure. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject студенти ua
dc.subject індекс ua
dc.subject тілобудова ua
dc.subject фізичний розвиток ua
dc.subject особливості ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject студенты ua
dc.subject индекс ua
dc.subject телосложение ua
dc.subject физическое развитие ua
dc.subject особенности ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject students ua
dc.subject index ua
dc.subject body structure ua
dc.subject physical development ua
dc.subject peculiarities ua
dc.subject physical education ua
dc.subject.classification 378 ua
dc.title Особливості компонентів фізичного розвитку студентів в процесі фізичного виховання в залежності від типу тілобудови ua
dc.title.alternative Peculiarities of the Components of Physical Development of Students in the Process of Physical Education with regard to the Type of Body Structure ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу