DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 2 (96) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20762
Title: Критерії і показники проектувальної майстерності майбутніх фахівців з туризму
Other Titles: Criteria and indicators of designing skills of future tourism specialists
Authors: Волошина, О. В.
Keywords: проектувальна майстерність
педагогічні вміння
системний підхід
майбутній фахівець з туризму
designing skills
teaching skills
systematic approach
the future specialist of tourism
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Волошина, О. В. Критерії і показники проектувальної майстерності майбутніх фахівців з туризму / О. В. Волошина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 2 (96). - С. 18-21.
Abstract: У статті розглядаются критерії і показники проектувальної майстерності майбутніх фахівців з туризму на основі системного підходу. Сформульовано вимоги до знань проектанта, розкрито компоненти системи педагогічних умінь, які складають його проектувальну майстерність.
The article examines the criteria and indicators of designing skills of future tourism specialists on the basis of a systematic approach. The requirements for knowledge of the designer are formulated, the components of the system of teaching skills are revealed, which make up his design skills. The design of professional phenomena is carried out by a tourism specialist with the help of mechanisms of selfknowledge, self-organization, self-education as a desire for professional-creative self-realization, where creativity is a way of intensifying the process. We have defined criteria and indicators of designing skills of future specialists in tourism: autonomy, professionally oriented thinking, creative attitude to designing activities, value orientation towards design activity, level of development of professional qualities and abilities, the ability to design tourist activities using advanced innovation and information technologies. The experimental study confirmed the conclusion that modern tasks of education modernization required the designer of competent complex actions aimed at changing the functions of the elements of tourism activities. The role of their design has been intensified, in particular purposeful change in the ratio of hours allocated to the practical and lecture work towards reducing the latter. This allowed us to change our character organization of the educational system, to identify new functions of its subjects. The design skills of the future specialist in tourism are considered effective if, firstly, the projects created do not require additional resources; secondly, they can be applied to other tourism specialists, regardless of their experience and teaching skills; Thirdly, there are potential opportunities to reduce the cost of its operation without losing the quality of work.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20762
Appears in Collections:Випуск 2 (96)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voloshyna O.V..pdf328.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.