Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Фізичне здоров'я старшокласників в навчальних закладах з різною організацією процесу навчання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Долженко, Л. П.
dc.contributor.author Перегінець, М. М.
dc.date.accessioned 2018-09-06T08:07:44Z
dc.date.available 2018-09-06T08:07:44Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Долженко, Л. П. Фізичне здоров'я старшокласників в навчальних закладах з різною організацією процесу навчання / Л. П. Долженко, М. М. Перегінець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 4 (85). - С. 51-56. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20687
dc.description.abstract В статті розглянуто перерозподіл навчального навантаження школярів старших класів в закладах середньої освіти з різними умовами організації процесу навчанням м. Івано-Франківська. В залежності від цих умов був визначений та проаналізований стан фізичного здоров’я юнаків та дівчат. Та встановлено, що у всіх спеціалізованих навчальних закладах навантаження становить 38 годин на тиждень разом з уроком фізичної культури. Учні Івано-Франківського обласного ліцею-інтернату для обдарованих дітей сільської місцевості навчаються 6 днів на тиждень разом з уроком фізичної культури. Інші навчальні заклади функціонують за п’яти денним робочим тижнем. Більшість школярів десятих одинадцятих класів як хлопці, так і дівчата мають низький та нижче середнього рівні фізичного здоров’я: в десятому класі – 70,4%, в одинадцятому класі – 88,6 % юнаків та 73,6% і 58,9% дівчат відповідно. А у незначного відсотка дівчат – 2,2% одинадцятого класу був виявлений рівень вище середнього. Низький рівень фізичного здоров’я граничить з розвитком патологічних відхилень в стані здоров’я школярів. Найбільша кількість юнаків та дівчат з низьким та нижче середнього рівнями фізичного здоров’я навчається в ЗОШ №25 – 87,5 % та 81,3% відповідно. Ситуація, що складається досить критична і потребує негайного вирішення, бо подальше зволікання призводитиме до розвитку ряду хвороб. Можна зазначити, що інтенсифікація навчального процесу, велике розумове навантаження на основних і спеціальних предметах в навчальних закладах не може бути компенсовано такою малою кількістю годин (2 години на тиждень), яка приділяється на рухову активність. Тому процес фізичного виховання потребує вдосконалення не тільки на урочних формах занять, враховуючи мотиви та інтереси сучасної молоді, а й позаурочних формах, залучаючи школярів до регулярних занять фізичними вправами, до проведення активного дозвілля, до здорового способу життя. ua
dc.description.abstract В статье рассмотрено перераспределение учебной нагрузки школьников старших классов в учреждениях среднего образования с различными условиями организации процесса обучения г. Ивано-Франковска. В зависимости от этих условий было определено и проанализировано состояние физического здоровья юношей и девушек. И установлено, что во всех специализированных учебных заведениях нагрузка составляет 38 часов в неделю вместе с уроком физической культуры. Ученики Ивано-Франковского областного лицея-интерната для одаренных детей из сельской местности учатся 6 дней в неделю вместе с уроком физической культуры. Другие учебные заведения функционируют по пяти дневной рабочей неделей. Большинство школьников десятых одиннадцатых классов как юноши, так и девушки имеют низкий и ниже среднего уровня физического здоровья: в десятом классе - 70,4%, в одиннадцатом классе - 88,6% юношей и 73,6% и 58,9% девушек соответственно. А у незначительного процента девушек - 2,2% одиннадцатого класса был обнаружен уровень выше среднего. Низкий уровень физического здоровья граничит с развитием патологических отклонений в состоянии здоровья школьников. Больше всего количество юношей и девушек с низким и ниже среднего уровня физического здоровья учится в школе №25 - 87,5% и 81,3% соответственно. Ситуация, складывающаяся достаточно критическая и требует немедленного решения, потому что дальнейшее промедление приведет к развитию ряда болезней. Можно отметить, что интенсификация учебного процесса, большое умственное напряжение на основных и специальных предметах в учебных заведениях не может быть компенсировано таким малым количеством часов (2 часа в неделю), которые отводятся на двигательную активность. Поэтому процесс физического воспитания нуждается в совершенствовании не только на урочных формах занятий, учитывая мотивы и интересы современной молодежи, но и внеурочных формах, привлекая школьников к регулярным занятиям физическими упражнениями, к проведению активного досуга, и к здоровому образу жизни. ua
dc.description.abstract This article deals with redistribution of workload high school students in institutions middle education with different conditions of the process study of city Ivano-Frankivsk. Depending on these conditions was defined and analyzed the state of physical health of young people. And found that all special education load is 38 hours per week including physical education classes. Students Ivano-Frankivsk regional boarding school for gifted children in rural areas rained 6 days a week with physical education lesson. Other schools operate on five day working week. Most pupils tenth eleventh classes of both boys and girls have low and below average physical health: in the tenth classes – 70,4%, in the eleventh classes – 88,6 % boys and73,6% and 58,9% girls respectively. A small percentage of girls – 2,2% eleventh classes was discovered above the average level. Low levels of physical health is bordered to the development of pathological deviations in the health of schoolchildren. Most young people from low and below average physical health studying in school №25 – 87,5 % and 81,3% respectively. The situation is made fairly critical and needs urgent solution for further delay will lead to the development of diseases. It is possible noted that intensification of educational process great mental stress on the main and special items in schools can be compensated so small amount of time (two hours for a week) provided on physical activity. Because process of physical education needs improvement not only in the lesson, considering the motives and interests contemporary young people but also extracurricular forms attracting students to regular physical exercise for the active leisure, healthy lifestyle. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject старшокласники ua
dc.subject навчальне навантаження ua
dc.subject фізичне здоров’я ua
dc.subject навчальні заклади ua
dc.subject старшеклассники ua
dc.subject учебная нагрузка ua
dc.subject физическое здоровье ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject учебные заведения ua
dc.subject high school student ua
dc.subject workload ua
dc.subject physical health ua
dc.subject physical education ua
dc.subject educational institution ua
dc.subject.classification 37.016:796 ua
dc.title Фізичне здоров'я старшокласників в навчальних закладах з різною організацією процесу навчання ua
dc.title.alternative Physical health high school student in educational institutions different organization of the learning process ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу