Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методика розвитку рухового інтелекту в дітей-сиріт 3-6 років засобами фізичного виховання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Косівська, С. В.
dc.date.accessioned 2018-08-20T13:02:29Z
dc.date.available 2018-08-20T13:02:29Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Косівська, С. В. Методика розвитку рухового інтелекту в дітей-сиріт 3-6 років засобами фізичного виховання / С. В. Косівська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 5 (87). - С. 66-71. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20544
dc.description.abstract Мета дослідження – розробити та обґрунтувати методику розвитку рухового інтелекту депривованих дітей-сиріт 3-6 років для підвищення рівня розумових здібностей в процесі підготовки до шкільного навчання. Стаття присвячена проблемі подолання комплексної, насамперед, інтелектуальної, рухової, соматичної депривації дітей-сиріт 3-6 років в процесі підготовки до шкільного навчання шляхом розвитку рухового інтелекту на заняттях з фізичного виховання в умовах державних закладів інтернатного типу. Визначено вплив методики спрямованого розвитку рухового інтелекту на розумові здібності та розумову працездатність, рівень рухової функції та психосоціальної зрілості в кінці експерименту. ua
dc.description.abstract The aim of the research is to develop and substantiate the methodology of motional intellect development of 3-6 years old orphans to increase the level of mental abilities in its preparatory process for school training. The article is devoted to a problem of overcoming the complex, the intellectual, motional, somatic deprivation of orphans 3-6 years old orphans in its preparatory process for school training by developing motional intellect on employments of physical education in conditions of state orphanages. The investigation gives an idea about the peculiarities of health, physical development, formation of mental functions and physical preparedness of 3-6 years old orphans that compared to conventional children. The article studied the connections between level of motional intelligence and mental abilities of orphans with the consequences of deprivation. The author experimentally found an opportunity effectively influence the rate of development of mental abilities of orphans with the consequences of complex motor deprivation by raising intellect in conditions of state orphanages. The research defined the forms, means, principles, techniques, and loading parameters for conducting correctional and developing trainings of orphaned children aiming to raise their motional intellect. The investigator also found out the influence of the aimed motional intellect development methodology to the indices of the physical, morphofunctional, and psychosocial orphaned children preparedness to study in secondary schools. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject комплексна депривація ua
dc.subject діти-сироти ua
dc.subject руховий інтелект ua
dc.subject розумові здібності ua
dc.subject шкільне навчання ua
dc.subject complex deprivation ua
dc.subject orphaned children ua
dc.subject motional intellect ua
dc.subject mental abilities ua
dc.subject school training ua
dc.title Методика розвитку рухового інтелекту в дітей-сиріт 3-6 років засобами фізичного виховання ua
dc.title.alternative Method of development of motional intellect orphaned children 3-6 years old of physical education ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу