DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 2 (83) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20454
Title: Інноваційні технології на заняттях з боді-балету в процесі фізичного виховання студенток
Other Titles: Іnnovative technology the classes of body-ballet in physical education students
Authors: Чупрун, Н. Ф.
Keywords: боді-балет
інноваційні технології
фізичне виховання
студент
body ballet
innovative technology
physical education
student
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Чупрун, Н. Ф. Інноваційні технології на заняттях з боді-балету в процесі фізичного виховання студенток / Н. Ф. Чупрун // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 2 (83). - С. 112-116.
Abstract: Стаття присвячена вивченню особливостей використання інноваційних технологій на заняттях з боді-балету у процесі фізичного виховання студенток. У статті визначено фундаментальні основи інноваційних процесів і запропоновано інтегральний підхід як основу інновацій у фізичному вихованні студентів; обґрунтована доцільність та популярність засобів боді–балету; обґрунтовано принципи використання інновацій та розкриті основні аспекти ефективної реалізації цих технологій на заняттях з боді-балету. У статті визначені умови ефективності занять з боді-балету та розкрито особливості організації таких занять у ВНЗі, їх структуру і зміст. Враховуючи особливості навчання у вузі, навчально- тренувальний процес представлений двома макроциклами з урахуванням семестрової побудови, включення методико- практичного курсу, етапного та поточного видів контролю, які, в свою чергу, складаються з мезоціклов, що включають три навантажувальних мікроцикли і один розвантажувальний. У структуру запропонованих інноваційних технологій, окрім практичного, входить також і теоретичний розділ, який був включений до змісту кожного заняття з боді-балету і здійснювався у вигляді «пізнавальних пауз» - п`ятнадцятихвилинних відрізків часу наприкінці заняття, спрямованих на підвищення рівня теоретичної підготовленості студенток. На кожному занятті з боді-балету вирішувається комплекс взаємопов’язаних завдань: зміцнення здоров’я та профілактика захворювань; гармонійний розвиток та вдосконалення основних фізичних здібностей; підвищення працездатності та рухової активності й прищеплення потреби в систематичних заняттях фізичними вправами.
This article is devoted to the study features the use of innovative technology in the classroom ballet body during physical education students. In the article the fundamentals of innovation processes and integrated approach proposed as the basis for innovation in physical education students; The expediency and popularity means body-ballet; The principles (increased attention to the personality of each person as the highest social value, transform the student with social and educational impact of teachers on the subject of creative activity through the development of internal motives for self-improvement and self-determination, capacity for intellectual and critical activity; democratization in the relations of students and students' individualization based on obtaining and keeping accurate information about the health of students, their level of physical fitness, the formation of orientations for versatile and harmonious development; the students the freedom to choose employment forms, etc.). using innovation and open the main aspects (the accounting motivational priorities of students, interest in certain types of physical activity, a harmonious balance of different types of motor activity) the effective implementation of these technologies in the classroom for body Ballet. In the article the conditions of efficiency (to motivate students to study through the selection of the most interesting for them otherwise problems, using a variety of methods to attract the attention of students, setting them to work, the application group, competitive and individual assessment, self-assessment and vzayemootsinky students, taking into account the achievements of groups and progress of individual students and so on.) classes in ballet body and the features of such classes in VNZi, their structure and content. Given the characteristics of university studies, training process includes two macrocycles based Semester construction, including methodological and practical course, and this phased controls, which in turn consist of mesocycle, including three microcycle loading and unloading one. The structure of the proposed innovative technologies, in addition to practical, theoretical and also includes a section that was included in the content of each session of the body Ballet and performed as a "cognitive pauses" - periods of time p`yatnadtsyatyhvylynnyh end of classes aimed at improving theoretical training of students . At each session of body-ballet vyrishuvayetsya set of interrelated objectives: health promotion and disease prevention; harmonious development and improvement of basic physical abilities; increase efficiency and motor activity and instilling the need for systematic physical exercise.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20454
Appears in Collections:Випуск 2 (83)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сhuprun.pdf457.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.