DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 5 (87) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20403
Title: Особливості виховання в молодших підлітків прагнення до самостійності у процесі навчальної діяльності
Other Titles: Special features of junior pupils’ education of desire for independence during training activities
Authors: Бінецький, Д. О.
Keywords: дослідження
психолого-педагогічний аналіз
реформування освіти
педагогічна наука
research
psychological and pedagogical analysis, educational reform
educational science
development of self-awareness
self-improvement process
theory and methods
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Бінецький, Д. О. Особливості виховання в молодших підлітків прагнення до самостійності у процесі навчальної діяльності / Д. О. Бінецький // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 5 (87). - С. 12-16.
Abstract: У статті розкрито доцільність дослідження проблеми виховання в молодших підлітків загальноосвітніх навчальних закладів самостійності в процесі навчальної діяльності на основі аналізу останніх досліджень і публікацій з цієї проблеми.
In the article the expedience of research of the problem of junior pupils’ education of autonomy in the process of education activities based on the analysis of recent research and publications on this issue is exposed. The main material is based on the analysis of the results of psychologists and teachers’ research on the issue of education junior pupils’ independence during training activities. The anatomical, physiological and psychological characteristics of concerning sensitivity training in this age, desire for independence during training activities are shown. The indicators of formation of junior pupils’ independence in the process of learning activities were determined: the ability to properly understand the problem situation, to assess interim results of their actions, make the right decision about the necessity of the teacher’ support; with the development of consciousness young teens possess their own substantive actions and pre-formulated goals, objectives, plan methods of actions, improve them.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20403
Appears in Collections:Випуск 5 (87)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Binetskyi.pdf362.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.