Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Билоконь, В. К.
dc.date.accessioned 2018-08-13T11:05:27Z
dc.date.available 2018-08-13T11:05:27Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Билоконь, В. К. Система физического воспитания в высшем учебном заведении / В. К. Билоконь // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 9 (91). - С. 11-15. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20338
dc.description.abstract В данной работе рассматриваются результаты исследования значимости системы физического воспитания в высшем учебном заведении. Проанализирована система физического воспитания на современном этапе. ua
dc.description.abstract В роботі розглядаються результати дослідження значущості системи фізичного виховання в вищому учбовому закладі. Проаналізована система фізичного виховання на сучасному етапі. ua
dc.description.abstract Physical education in a higher educational institution is part of the overall formation of the general and professional culture of the individual in the training of a modern specialist. Physical education as a teaching discipline is designed to provide knowledge on the basic provisions of physical culture and sports training. This applies to basic knowledge of the basics of a healthy lifestyle; Organization and methods of using the most effective forms of motor activity; Methods of healing and physical improvement by traditional and non-traditional means; Professionally applied physical training, etc. The solution of problems in physical training of students provides for a comprehensive approach that allows using the structural and functional method in developing and realizing the motor abilities of students. The formation of knowledge in the field of physical culture, which is necessary for students in the process of training, is focused on the perspective use of them in further work activity. Here it is possible to identify several stages of implementation. The first basic wellness, when the learning process is associated with techniques that ensure the achievement of the average standards of physical development and physical fitness, assessed by the results of state testing and pedagogical control. The second stage is the stage of practical mastery of the skills and skills of program sports and recreational forms of physical culture with an orientation toward the development of basic motor abilities. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject двигательная активность ua
dc.subject физическое совершенство ua
dc.subject профессионально–прикладная физическая подготовка ua
dc.subject оздоровительные формы физической культуры ua
dc.subject развитие и реализация двигательных способностей студентов ua
dc.subject рухова активність ua
dc.subject фізичне вдосконалення ua
dc.subject професійно–прикладна фізична підготовка ua
dc.subject оздоровчі форми фізичної культури ua
dc.subject розвиток та реалізація рухових здібностей студентів ua
dc.title Система физического воспитания в высшем учебном заведении ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу