ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Билоконь, В. К. | |
dc.date.accessioned | 2018-08-13T11:05:27Z | |
dc.date.available | 2018-08-13T11:05:27Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Билоконь, В. К. Система физического воспитания в высшем учебном заведении / В. К. Билоконь // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 9 (91). - С. 11-15. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20338 | |
dc.description.abstract | В данной работе рассматриваются результаты исследования значимости системы физического воспитания в высшем учебном заведении. Проанализирована система физического воспитания на современном этапе. | ua |
dc.description.abstract | В роботі розглядаються результати дослідження значущості системи фізичного виховання в вищому учбовому закладі. Проаналізована система фізичного виховання на сучасному етапі. | ua |
dc.description.abstract | Physical education in a higher educational institution is part of the overall formation of the general and professional culture of the individual in the training of a modern specialist. Physical education as a teaching discipline is designed to provide knowledge on the basic provisions of physical culture and sports training. This applies to basic knowledge of the basics of a healthy lifestyle; Organization and methods of using the most effective forms of motor activity; Methods of healing and physical improvement by traditional and non-traditional means; Professionally applied physical training, etc. The solution of problems in physical training of students provides for a comprehensive approach that allows using the structural and functional method in developing and realizing the motor abilities of students. The formation of knowledge in the field of physical culture, which is necessary for students in the process of training, is focused on the perspective use of them in further work activity. Here it is possible to identify several stages of implementation. The first basic wellness, when the learning process is associated with techniques that ensure the achievement of the average standards of physical development and physical fitness, assessed by the results of state testing and pedagogical control. The second stage is the stage of practical mastery of the skills and skills of program sports and recreational forms of physical culture with an orientation toward the development of basic motor abilities. | ua |
dc.language.iso | ru | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | двигательная активность | ua |
dc.subject | физическое совершенство | ua |
dc.subject | профессионально–прикладная физическая подготовка | ua |
dc.subject | оздоровительные формы физической культуры | ua |
dc.subject | развитие и реализация двигательных способностей студентов | ua |
dc.subject | рухова активність | ua |
dc.subject | фізичне вдосконалення | ua |
dc.subject | професійно–прикладна фізична підготовка | ua |
dc.subject | оздоровчі форми фізичної культури | ua |
dc.subject | розвиток та реалізація рухових здібностей студентів | ua |
dc.title | Система физического воспитания в высшем учебном заведении | ua |
dc.type | Article | ua |