Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Билоконь, В. К.
dc.date.accessioned 2018-07-18T11:45:54Z
dc.date.available 2018-07-18T11:45:54Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Билоконь, В. К. Формирование здорового образа жизни студентов / В. К. Билоконь // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 9 (79) 16. - С. 19-21. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19935
dc.description.abstract На основе научно – методической литературы, а также собственных наблюдений, рассмотрены аспекты и пути формирования здорового образа жизни студентов в современных условиях. Анализируются особенности функционирования управляемой части системы (индивидуального здоровья и индивидуальных способностей). Делаются выводы о подсистеме индивидуального здоровья как доминирующем факторе и критерии успеваемости студента. ua
dc.description.abstract На основі науково - методичної літератури а також власних спостережень розглянуті аспекти та шляхи формування здорового способу життя студентів у сучасних умовах. Аналізуються особливості функціонування керованної частини системи (індивідуального здоров'я та індивідуальних здібностей). Робляться висновки про підсистему індивідуального здоров'я як домінуючий чинник і критерій успішності студента. ua
dc.description.abstract A human organism functions according to laws of self – regulation. During this functioning many external factors influence on human organism. Many of these factors have very negative influence. First of all those factors which break hygienic requirements of day order, diet, learning process, lacks of nutrition calories, unfavourable ecological factors, harmful habits, unfavourable heredity, low level of medical service etcetera. One of the most effective means of counteraction to these factors is holding on rules of healthy mode of life. Scientists determined that human’s health more than 50 % depends on mode of life; other 50 % are ecology (20 %); heredity (20 %); public health (10 %) that are factors which are non – depending on a human. At one’s turn at healthy mode of life the main role plays correctly organized moving activities which contains about 30 % from these 50 %. However during determination of a strategy and tactics of solving tasks of healthy direction it is necessary to understand clearly that successful solving healthy tasks is possible only when a human together with correctly organized moving activities will systematically follow and other rules of saving health: to correctly breathe; to correctly drink; to correctly relax; to be correctly careful; to correctly think. A minister of public health N. A. Semashko took into account holding on these principles or similar principles at the beginning of twenty century when he stated that for strengthening health a human must engaged to physical culture all the day. For this a human must want to do this; know how to do this correctly; realize skillfully one’s demands and knowledge at one’s practical activities at the process of self – perfection. All system of physical education of the rising generations must promote these goals. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject Гигиенические требования ua
dc.subject экологические факторы ua
dc.subject вредные привычки ua
dc.subject двигательная активность ua
dc.subject Гігієнічні вимоги ua
dc.subject екологічні чинники ua
dc.subject шкідливі звички ua
dc.subject рухова активність ua
dc.subject hygienical requirements ua
dc.subject ecological factors ua
dc.subject harmful habits ua
dc.subject moving activities ua
dc.subject.classification 378 ua
dc.title Формирование здорового образа жизни студентов ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу