DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 7 (77) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19786
Title: Оптимізація навчальної роботи студентів спеціалізації «фізичне виховання та спорт» за допомогою спеціально розробленого дистанційного курсу «спортивна метрологія»
Authors: Бойченко, Н. В.
Алексєєва, І. А.
Алексєнко, Я. В.
Keywords: фізичне виховання
дистанційне навчання
студент
самостійна робота
контроль
тестування
physical education
distance learning
student independent work
control
testing
физическое воспитание
дистанционное обучение
студент
самостоятельная работа
контроль
тестирование
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Бойченко, Н. В. Оптимізація навчальної роботи студентів спеціалізації «фізичне виховання та спорт» за допомогою спеціально розробленого дистанційного курсу «спортивна метрологія» / Н. В. Бойченко, І. А. Алексєєва, Я. В. Алексєнко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 7 (77) 16. - С. 12-15.
Abstract: Дистанційний курс «Спортивна метрологія» для студентів, що навчаються за спеціальністю «Фізичне виховання та спорт», розроблений засобами системи Moodle, надає можливість організувати повноцінний навчальний процес, включаючи засоби навчання, систему контролю й оцінювання навчальної діяльності студентів, а також інші необхідні складові системи електронного навчання, сприяє індивідуалізації навчання та стимулює до самоосвіти. Розроблений курс включає такі напрями: подача теоретичного матеріалу; практичні роботи; підсумкова атестація за темою; спілкування з викладачем за допомогою зворотного; онлайн-консультації.
Finding ways to improve the effectiveness of training cause the development of distance learning systems, such as new educational technologies. All the more urgent is the problem of development of the various distance learning courses aimed at solving the educational problems in various fields of science and education, and contributes to the individualization of the educational process. The theoretical and practical basis for the use of remote technologies for individual work of students on an example of a distance course development "Sport metrology." The purpose of research - development of distance learning course "Sports Metrology" for the organization of individual work of students specialization "Physical education and sport." Research methods. The analysis of scientific literature; information modeling. Results. Remote course "Sport metrology" for students enrolled in the specialty "Physical education and sport", developed Moodle system tools, allows you to organize a full training process, including training tools, monitoring and evaluation of educational activity of students the system, as well as other necessary components of the e-learning system It contributes to the individualization of learning and promotes self-education. Designed course includes the following areas: supply of theoretical material; practical work; final examination on the subject; Communication with the teacher via the reverse; online consultation. Conclusions. Created distance course "Sports Metrology", which consists of lectures, which examines the theoretical material, practical tasks where calculations are performed for practical consolidation theory, independent work of a different nature, hyperlinks to more detailed consideration of those tests to monitor the received knowledge on each topic and obtaining the final grade for the course, it helps to optimize the learning process of students.
Дистанционный курс «Спортивная метрология» для студентов, обучающихся по специальности «Физическое воспитание и спорт», разработанный средствами системы Moodle, позволяет организовать полноценный учебный процесс, включая средства обучения, систему контроля и оценки учебной деятельности студентов, а также другие необходимые составляющие системы электронного обучения, способствует индивидуализации обучения и стимулирует к самообразованию. Разработанный курс включает следующие направления: подача теоретического материала; практические работы; итоговая аттестация по теме; общение с преподавателем посредством обратной; онлайн -консультации.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19786
Appears in Collections:Випуск 7 (77)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boychenko N. V., Alekseeva I. A., Alekseenko Y..pdf436.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.