DSpace at library NPU Dragomanova » Соціальна робота в Україні: теорія і практика » 2017 рік » № 1-2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19714
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВойтовська, А. І.-
dc.date.accessioned2018-06-25T13:41:27Z-
dc.date.available2018-06-25T13:41:27Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВойтовська, А. І. Гендерні аспекти соціалізації студентства / А. І. Войтовська // Соціальна робота в Україні : теорія і практика : наук.-метод. журн. – 2017. – № 1-2. – С. 31-38.ua
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19714-
dc.description.abstractВищим навчальним закладам необхідно створити в процесі гендерної соціалізації культурний і професійний ідеал, до якого має праг- нути кожен студент. Важливим напрямком гендерної соціалізації студентів з інвалідністю є навчальна робота. В ході цієї роботи у студентської молоді закріплюються набуті знання, формуються необхідні комунікативні навички без проявів дискримінації та вільні від гендерних стереотипів, розвивається толерантність. Упрова- дження гендерної складової у навчальну роботу ВНЗ потребує сис- темного підходу, що, перш за все, передбачає високий рівень гендерної чутливості керівного складу ВНЗ.ua
dc.description.abstractВысшим учебным заведениям необходимо создать в процессе ген- дерной социализации культурный и профессиональный идеал, к кото- рому должен стремиться каждый студент. Важным направлением гендерной социализации студентов с инвалидностью является учеб- ная работа. В ходе этой работы у студенческой молодежи закреп- ляются полученные знания, формируются необходимые коммуни- кативные навыки без проявлений дискриминации и свободные от гендерных стереотипов, развивается толерантность. Внедрение ген- дерной составляющей в учебную работу вузов требует системного подхода, что, прежде всего, предполагает высокий уровень гендерной чувствительности руководящего состава вузов.ua
dc.description.abstractHigher educational institutions must create in the process of gender socialization and professional cultural ideal, which must seek every student. It is rooted gender stereotypes is a prerequisite root causes and various manifestations of inequality, including gender inequality, discrimination and violence based on gender. The family, marriage, children are essential values of each society. A special attention should be paid cim’yi students with disabilities. An important focus of gender socialization of students with disabilities have educational work. In the course of this work in students fixed their knowledge, forming the necessary communication skills without discrimination and free of gender stereotypes, tolerance develops. Introduction of gender component in educational institutions work requires a systematic approach that primarily involves a high level of gender sensitivity leadership of the university. Implementation of the training of the university students with disabilities to gender space should be in certain areas. We can classify the blocks of gender-oriented knowledge: national constituent, intellectual, moral, physical, occupational, family and legal components. The result of the process of formation of gender socialization is not just a student in the proper sense of the essence of moral standards and guidelines in the field of relationship articles, but also need to follow them in all fields. In the process of engaging students with disabilities to gender educational space of the university must achieve gender of students in social responsibility. In the study of the university and there is no need of boys and girls with disabilities make students more like the opposite sex. The aim is to assist and boys and girls with disabilities to become happy people, that they can fully realize their capabilities and features so pleased of his life, were confident in themselves and their future.ua
dc.language.isoukua
dc.publisherВГО "ЛСПУ"; ТОВ "Видавництво "Аспект-Поліграф"ua
dc.subjectгендерна соціалізаціяua
dc.subjectгендерне вихованняua
dc.subjectнавчальний процесua
dc.subjectстудентство з інвалідністюua
dc.subjectвищі школиua
dc.subjectгендерная социализацияua
dc.subjectгендерное воспитаниеua
dc.subjectучебный процессua
dc.subjectстуденчество с инвалидностьюua
dc.subjectвузыua
dc.subjectgender socializationua
dc.subjectgender educationua
dc.subjecteducational processua
dc.subjectstudents with disabilitiesua
dc.subjectthe highest everua
dc.subject.classification316.614-057.875-055.1/.3ua
dc.titleГендерні аспекти соціалізації студентстваua
dc.typeArticleua
Appears in Collections:№ 1-2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voitovska.pdf311.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.