DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет менеджменту освіти та науки » Наукові праці Факультету менеджменту освіти та науки »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19710
Title: Людинотворчий потенціал філософії: стратегічні перспективи вищої освіти
Authors: Степаненко, Ірина Володимирівна
Keywords: філософія
людинотворчий потенціал
універсальні смисли людяності
стратегісні перспективи вищої освіти
Четверта індустріальна революція
philosophy
human creative potential
universal sense of humanity
a strategic perspective of higher education
the Fourth Industrial Revolution
Issue Date: 2017
Publisher: Інститут вищої освіти НАПН України
Citation: Степаненко, І. В. Людинотворчий потенціал філософії : стратегічні перспективи вищої освіти / І. В. Степаненко // Філософія освіти. Philosophy of Education : наук. часоп. - Київ : Медиа-клас, 2017. – № 1 (20). - С. 235 - 245.
Abstract: У статті розкрито людинотворчий потенціал філософії, який вбачається у тому, що філософія, як «мистецтво пізнання у свободі через творчість ідей», здатна допомогти особистості оволодіти мистецтвом мислення і мистецтвом жити, а також виводить її у широкий контекст сучас- ності, утримуючи і відкриваючи у ньому універ- сальні цінності і смисли людяності, осягнені в їх минулих, сучасних і майбутніх формах, і, ти самим, виступає «захисницею» і «терапевтом» людства. У су- часних умовах, особливо у контексті Четвертої індустріальної революції, цей потенціал філософії є надзвичайно затребуваним і має бути максимально ак- туалізований у гуманістичних стратегіях вищої освіти. Але для цього філософії (і філософам) дуже важливо переконливо довести праксеологічну дієвість своїх основних функцій – гуманістичної, світоглядної, культуротворчої, терапев- тичної і максимально розкрити свій людинотворчий потенціал і призначення у цілому. Що передбачає і відповідне оновлення самої філософської освіти.
The paper reveals the human creative potential of philosophy, which is seen in the fact that philosophy, as “the technique of knowledge in freedom through creation of ideas”, can help the personality to master the technique of thinking and technique to be, and brings him/her into the broad contemporary context, which holds and opens the universal values and sense of humanity, comprehented in their past, present and future forms, and thus acts as a “advocate” and “therapist” of humanity. This potential of philosophy is extremely pertinent and should be actualized in the humanistic strategies of higher education in modern conditions, especially in the context of the Fourth Industrial Revolution. But for that philosophy (and philosophers) has to prove the praxeology effectiveness of its core functions – humanistic, worldview, cultural, therapeutic and maximize its human creative potential and mission in general. That implies an update of the philosophical education
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19710
ISSN: 2309-1606
Appears in Collections:Наукові праці Факультету менеджменту освіти та науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stepanenko Iryna Vladimirovna.pdfосновна стаття1.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.