DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Інститут неперервної освіти » Наукові праці Інституту неперервної освіти »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19451
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДубовик, Оксана Вікторівна-
dc.date.accessioned2018-06-05T10:17:48Z-
dc.date.available2018-06-05T10:17:48Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationDubovik ,O. V. Common and Different Features in VET of Ukraine and the USA / O. V. Dubovik // The European Scientific and Practical Congress “Global Scientific Unity 2014”. Scientific and practical edition, 26-27 September 2014 Prague (Czech Republiс). - Prague(Czech Republiс) : The International Scientific Association «Science & Genesis», 2014. – Р. 149-154ua
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19451-
dc.description.abstractAn analysis of similar and excellent training in technical staff training in the United States and Ukraine suggests that both countries are considering improving their educational systems as an important condition for socio-economic progress. The efforts of the teachers of both countries are aimed at the integration of education, science and production; development of the creative nature of vocational education; improving the quality and efficiency of vocational education, ensuring wide and free access to vocational education, improving the efficiency of management of vocational education institutions, cooperation between educational establishments with production and other social partners, improving programs, curricula and training directions in accordance with the requirements of the economy and the labor market. In domestic education, these programs and concepts remain largely unrealistic for a number of objective and subjective reasons.ua
dc.description.abstractАналіз подібного та відмінного в реалізації підготовки спеціалістів технічного профілю у США та Україні дає підстави стверджувати, що обидві держави розглядають удосконалення своїх освітніх систем як важливу умову суспільно-економічного прогресу. Зусилля педагогів обох країн спрямовані на інтеграцію освіти, науки і виробництва; розвиток креативного характеру професійної освіти; підвищення якості та ефективності професійно-технічної освіти, забезпечення широкого та вільного доступу до професійної освіти, підвищення ефективності управління закладами професійно-технічної освіти, взаємодії навчальних закладів з виробництвом та іншими соціальними партнерами, вдосконалення програм, навчальних планів і напрямів навчання відповідно до вимог економіки та ринку праці. У вітчизняній освіті ці програми та концепції залишаються, переважно, мало реалізованими з низки об’єктивних і суб’єктивних причин.ua
dc.language.isoenua
dc.publisherPublishing Center of the International Scientific Association “Science & Genesis”, Copenhagenua
dc.subjectvocational educationua
dc.subjectvocational trainingua
dc.subjectcollegeua
dc.subjectUSAua
dc.subjectlabor marketua
dc.subjectпрофесійна освітаua
dc.subjectпрофесійне навчанняua
dc.subjectколеджua
dc.subjectСШАua
dc.subjectринок праціua
dc.titleCommon and Different Features in VET of Ukraine and the USAua
dc.typeArticleua
Appears in Collections:Наукові праці Інституту неперервної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dubovyk O. V.pdf68.86 kBAdobe PDFView/Open
zmist.pdf667.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.