DSpace at library NPU Dragomanova » Система і структура східнослов'янських мов » Випуск 12 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19359
Title: Концепт “герой” в русской лингвокультуре и особенности его репрезентации во фрейме современной компьютерной игры
Other Titles: Концепт “Герой” у російській лінгвокультурі та особливості його репрезентації у фреймі сучасної комп'ютерної гри
The concept “Hero” in the Russian linguoculture and the features of it’s representation in the frame of the modern computer game
Authors: Омельянчук, М. В.
Keywords: герой
концепт
фрейм
фреймовый анализ
искусственный интеллект
компьютерная игра
герой
концепт
фрейм
штучний інтелект
фреймовий аналіз
комп'ютерна гра
hero
concept
frame
frame analysis
artificial intelligence
computer game
Issue Date: Dec-2017
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Омельянчук, М. В. Концепт “герой” в русской лингвокультуре и особенности его репрезентации во фрейме современной компьютерной игры / М. В. Омельянчук // Система і структура східнослов’янських мов : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 12. - С. 234-242.
Abstract: В статье представлен анализ концепта “Герой” в русской лингвокультуре с точки зрения лингвосемиотики и паремиологии. Рассмотрен также аналогичный фрейм как ключевой и наиболее суггестивно валентный элемент феноменообразующего кластера современной компьютерной игры. На основе сопоставления обеих единиц (концепта для лингвокультуры и фрейма для виртуального игрового пространства) в лингвосемиотическом, историко-философском и паремиологическом аспектах с применением фреймового анализа были описаны основные черты репрезентации концепта в мире компьютерной игры, а также выявлены точки деформации в проекции вторичного явления.
У статті представлено аналіз концепту “Герой” у російській лінгвокультурі з точки зору лінгвосеміотики та пареміологии. Розглянуто також аналогічний фрейм як ключовий і найбільш суггестивно валентний елемент головного для феномену кластеру сучасної комп'ютерної гри. На основі зіставлення обох одиниць (концепту для лінгвокультури і фрейму для віртуального ігрового простору) в лінгвосеміотичному, історико-філософському і пареміологічному аспектах із застосуванням фреймового аналізу були описані основні риси репрезентації концепту в світі комп'ютерної гри, а також виявлені точки деформації у проекції вторинного явища
This article provides the analysis of the concept "hero" in the Russian linguoculture from the point of view of linguоsemiotics and paremiology. A similar frame as the key and the most suggestively valent element of the phenomenon-forming cluster of the modern computer game has been considered as well. Based on the matching of two units (the concept for linguoculture and the frame for a virtual game space) in linguosemiotical, historical, philosophical and paremiological aspects with the applying of the frame analysis the main features of the concept representation in the world of a computer game were described, the points of deformation in the secondary phenomenon projection were identified.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19359
Appears in Collections:Випуск 12

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Omelianchuk M. V.pdf365.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.