DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики » Випуск 28(38) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19295
Title: Формування комунікації як елементу дослідницької компетентності майбутніх лікарів
Authors: Макаренко, О. В.
Keywords: компетентність
комунікація
дослідницька компетентність
майбутні лікарі
інтерактивне навчання
проблемне навчання
кейс-метод
особистісно орієнтоване навчання
компетентность
коммуникация
исследовательская компетентность
будущие врачи
интерактивное обучение
проблемное обучение
кейс-метод
личностно ориентированное обучение
competence
communication
research competence
future doctors
interactive training
problem training
case-method
personality-oriented training
Issue Date: 2017
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Макаренко, О. В. Формування комунікації як елементу дослідницької компетентності майбутніх лікарів / О. В. Макаренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 28(38). - С. 123-128.
Abstract: Стаття присвячена розкриттю особливостей організації цілеспрямованої роботи з формування комунікативних умінь студентів як елементу дослідницької компетентності майбутніх лікарів. Реалізація обґрунтованих педагогічних умов здійснюється на засадах системного, компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, аксіологічного підходів до формування дослідницької компетентності майбутніх лікарів у процесі вивчення природничих дисциплін.
Статья посвящена раскрытию особенностей организации целенаправленной работы по формированию коммуникативных умений студентов как элемента исследовательской компетентности будущих врачей. Реализация обоснованных педагогических условий осуществляется на основе системного, компетентностного, личностно ориентированного, деятельностного, аксиологического подходов к формированию исследовательской компетентности будущих врачей в процессе изучения естественных дисциплин.
The article is the peculiarities of the purposeful work on formation of communicative skills of students as part of the research competence of future doctors. The leading modern educational technology, based on embedded subject-subject interaction is interactive learning. Working with the formation of communicative skills of future doctors is realized through a series of educational tasks being used by science teachers. Often the same event or task can be directed to the formation of different communication skills. The process of formation of communicative skills of future doctors is complex and lengthy, since requires constant training and system approach. The implementation of pedagogical conditions on the principle of the system, competence, personality oriented, active, axiological approaches to the development of research competence of doctors in the study of natural sciences.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19295
Appears in Collections:Випуск 28(38)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Makarenko.pdf282.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.