Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Педагогічні умови виховання музично-академічної творчості обдарованих студентів педагогічних університетів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Васильєва, Н. В.
dc.date.accessioned 2018-05-23T10:28:29Z
dc.date.available 2018-05-23T10:28:29Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Васильєва, Н. В. Педагогічні умови виховання музично-академічної творчості обдарованих студентів педагогічних університетів / Н. В. Васильєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 28(38). - С. 111-116. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19290
dc.description.abstract У статті за допомогою теоретичних методів педагогічного дослідження розкрито сутність понять "педагогічні умови" та "педагогічні умови виховання музично-академічної творчості обдарованих студентів", а також обґрунтовано зміст кожної педагогічної умови виховання музично-академічної творчості обдарованих студентів. Окреслений матеріал спрямований на допомогу викладачам у створенні педагогічних умов виховання музично-академічної творчості обдарованих студентів, а також у професійному становленні майбутніх педагогів. ua
dc.description.abstract В статье с помощью теоретических методов педагогического исследования раскрыта сущность понятий "педагогические условия" и "педагогические условия воспитания музыкально-академического творчества одаренных студентов", а также обосновано содержание каждого педагогического условия воспитания музыкально-академического творчества одаренных студентов. Этот материал направлен на помощь преподавателям в создании педагогических условий воспитания музыкально-академического творчества одаренных студентов, а также в профессиональном становлении будущих педагогов. ua
dc.description.abstract The author of the article claims that a number of factors influence the efficiency of gifted students’ education in terms of music and academic creative work, in particular, pedagogical conditions, which occupy the major place. In this article there has been revealed the core of the notions such as: "pedagogical conditions" and "the pedagogical conditions of gifted students’ education in terms of music and academic creative work", and, also, there has been explained the intension of each pedagogic condition of gifted students’ education in terms of music and academic creative work with the help of theoretical methods of pedagogical research. The author considers that the pedagogical conditions are the efficient organization of educational and upbringing surroundings for successful realization of the pedagogical process, the formation and development of corresponding features and qualities of a creative personality. With the aim of determining the essence of the raised issue the author introduces the notion "the pedagogical conditions of gifted students’ education in terms of music and academic creative work", which is understood as the efficient organization of educational and upbringing surroundings for successful realization of the pedagogical process, the formation and development of corresponding features and qualities of a creative personality. N.Vasyl’yeva thinks that in order to form the basis for the successful implementation of the upbringing of gifted students’ music and academic creative work it is necessary to lay the foundation of the three pedagogical conditions: 1) Methods of students’ education in terms of music and academic creative work; 2) The personality of a student; 3) The personality of a lecturer. It is very important to point out that the first pedagogical condition (the methods of students’ education in terms of music and academic creative work), is the major one, and the two other pedagogical conditions are subsidiary ones. The described material is aimed at helping lecturers to form the pedagogical conditions of gifted students’ education in terms of music and academic creative work as well as the professional formation of future pedagogues. In future the author of this article intends to adhere to the above-mentioned positions. Additionally, she is going to do an experiment on the basis of the stated information at the higher educational institutions of Ukraine for the purpose of the implementation of theoretical ideas into pedagogical work. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject педагогічні умови ua
dc.subject педагогічні умови виховання музично-академічної творчості обдарованих студентів ua
dc.subject обдаровані студенти ua
dc.subject методика ua
dc.subject методика виховання музично-академічної творчості студентів ua
dc.subject педагогические условия ua
dc.subject педагогические условия воспитания музыкально-академического творчества одаренных студентов ua
dc.subject одаренные студенты ua
dc.subject методика воспитания музыкально-академического творчества студентов ua
dc.subject pedagogical conditions ua
dc.subject the pedagogical conditions of gifted students’ education in terms of music and academic creative work ua
dc.subject gifted students ua
dc.subject methods ua
dc.subject the methods of students’ education in terms of music and creative work ua
dc.subject.classification 378.147:78 ua
dc.title Педагогічні умови виховання музично-академічної творчості обдарованих студентів педагогічних університетів ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics