DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 5К (86) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19025
Title: Компетентнісний підхід у формуванні готовності майбутнього вчителя до роботи в умовах інклюзивної освіти
Authors: Копко, І. Є.
Стець, В. І.
Keywords: інклюзивна освіта
психолого-педагогічна готовність
компетенції
діти з особливими потребами
инклюзивное образование
психолого-педагогическая готовность
компетенции
дети с особыми потребностями
inclusive education
psycho-pedagogical readiness
competence
children with special needs
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Копко, І. Є. Компетентнісний підхід у формуванні готовності майбутнього вчителя до роботи в умовах інклюзивної освіти / І. Є. Копко, В. І. Стець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 5К (86) : Наукові матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції «Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи», присвяченої 20-ти річчю факультету фізичного виховання Дрогобицького держ. пед ун-ту імені Івана Франка (18 – 19 травня 2017 р.). – С. 162-166.
Abstract: В статті проаналізовано особливості формування готовності майбутнього вчителя до роботи в умовах інклюзивної освіти. Встановлено, що для цього необхідно змінити систему підготовки педагогічних кадрів. Проведено теоретико-методологічний аналіз спеціальної літератури, що дозволило сформувати наступне трактування готовності педагога до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти: складна інтегральна суб'єктна якість особистості педагога, що спирається на комплекс академічних, професійних і соціально-особистісних компетенцій і визначає можливість ефективної професійно- педагогічної діяльності. Формування готовності вчителя до виконання специфічних завдань інклюзивної освіти впливає на подальшу професійну активність і компетентність та, опосередковано, на кар’єрне зростання випускників.
В статье проанализированы особенности формирования готовности будущего учителя к работе в условиях инклюзивного образования. Установлено, что для этого необходимо изменить систему подготовки педагогических кадров. Проведен теоретико-методологический анализ специальной литературы, что позволило сформировать следующую трактовку готовности педагога к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного образования: сложная интегральная субъектная качество личности педагога, опирается на комплекс академических, профессиональных и социально-личностных компетенций и определяет возможность эффективной профессионально педагогической деятельности. Формирование готовности учителя к выполнению специфических задач инклюзивного образования влияет на дальнейшую профессиональную активность и компетентность и, опосредованно, на карьерный рост выпускников.
In this article the factors of preparation of future teachers for working under conditions of inclusive education have been analyzed. It has been established, that it is required to change the system of pedagogical personnel training. The conducted theoretical and methodological analysis of specialized literature allows us to form the following interpretation of pedagogue being ready to work under conditions of inclusive education: the complex integral-subjective quality of pedagogue`s individuality, basing on the system of academical, professional and social conceptions, defines the means of effective pedagogical activities. It has been analyzed, that the content of educational programs of pedagogue trainings does not entirely take into account the necessity of forming competences, which define the preparedness to work with children with special needs under conditions of inclusive education. The structure of some subjects contains information, which has a declarative character and does not reflect the essence, values and principles of inclusive education, which does not expect the formation of academical, professional and social competences, which define the preparedness of future pedagogues, and which appears to be not connected to content of other subject matters. The formation of preparedness of a teacher to handle specific tasks of inclusive education affects the further professional activity, competence and, career growth of graduates.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19025
Appears in Collections:Випуск 5К (86)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kopko_Stets.pdf371.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.