DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет психології » Наукові праці Факультету психології »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18748
Title: The psychological difficulties of the phenomenon "Lost Twin" and possible ways to solve them
Other Titles: Психологічні проблеми феномена «втраченого близнюка» та можливі способи їх вирішення
Authors: Domina, Ganna Anatoliivna
Дьоміна, Ганна Анатоліївна
Keywords: феномен «втраченого близнюка»
специфіка феномену «втраченого близнюка»
вирішення психологічних проблем феномену «втраченого близнюка»
алгоритм роботи психолога з людьми
professional-personal growth
training
Issue Date: 2018
Publisher: Aspekt Publishing of Budget Printing Center, Taunton, United States of America
Citation: Domina, G. A. The psychological difficulties of the phenomenon "Lost Twin" and possible ways to solve them / G. A. Domina // Science and education : trends and prospects : Collection of scientific articles. – Aspekt Publishing of Budget Printing Center, Taunton, United States of America, 2018. – Р. 365-370.
Abstract: Досліджено сутність феномена «втраченого близнюка» та можливі способи вирішення психологічних проблем, що пов’язані з даним феноменом. Спираючись на вікові особливості дітей молодшого шкільного віку та специфіку феномену «втраченого близнюка», автором розроблено алгоритм роботи психолога з особами, які страждають синдромом «втраченого близнюка.
In the article the essence of the phenomenon "Lost twin" and possible ways of solving psychological problems are investigated. The author presents algorithm in work with persons suffering from the syndrome "Lost twin" relying on the age features of primary school age children and the problems of this phenomenon
Description: 1. Andrews, G. and Russell, M. “Employability skills development: strategy, evaluation and impact”, Higher Education Skills and Work-Based Learning, 2012 – Vol. 2 No. 1, pp. 33-44. 2. Boden, R. and Nedeva, M. “Employing discourse: universities and graduate ‘employability’”, Journal of Education Policy, 2010 – Vol. 25 No. 1, pp. 37-54. 3. Boud, D., Keogh, R. and Walker, D. (Eds), Reflection: Turning Experience into Learning,Kogan Page, London, 1985 – 171 p. 4. Bulman, C. “An introduction to reflection”, in Bulman, C. and Schuttz, S. (Eds) , Reflective Practice in Nursing, 4th ed., Blackwell Scientific Publications, Oxford, 2008 – pp. 1-24. 5. Domina Ganna. Psychological analysis of sociability of the future social sphere specialists / G.Domina // Mezinárodní vědecko-odborné konference Trendy ve vzdělávání. – Czech Republic: Olomouc, 2014 – P. 302-305. 6. Kerry, L. Sommerville 2007. Hospitality Employee Management and Supervision, concepts and practical applications. New Jersey. John Wiley & Sons. – 339 p. 7. Robert H. Woods. 2006. Managing hospitality Human Resources. 4th Edition. USA. Educational Institute. American Hotel & Lodging Association. – 491 p. 8. Chow, C. W., Haddad, K. & Singh, G. (2007). Human resource management, job satisfaction, morale, optimism, and turnover. International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 8(2), – P. 73-88. 9. Wikipedia on Training and Development retrieved April 24, 2014 from http://en.wikipedia.org/wiki/Training_and_development
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18748
ISSN: 978-0-9988574-2-0
Appears in Collections:Наукові праці Факультету психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Domina G.A. 2018,USA 32.pdfстаття США313.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.