Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування мотиваційно-спрямованого компонента музично-виконавської підготовленості майбутніх учителів музики з використанням сугестивних технологій

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Міщанчук, В. М.
dc.date.accessioned 2018-03-26T06:38:56Z
dc.date.available 2018-03-26T06:38:56Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Міщанчук, В. М. Формування мотиваційно-спрямованого компонента музично-виконавської підготовленості майбутніх учителів музики з використанням сугестивних технологій / В. М. Міщанчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 19 (24). - С. 28-34. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18477
dc.description.abstract У статті розглядається один з етапів експериментальної роботи з формування мотиваційно-спрямованого компонента музично-виконавської підготовки майбутніх учителів музики з використанням сугестивних технологій; розробляється, впроваджується і перевіряється ефективність методичного інструментарію, що дозволяє сформувати означений компонент нашого дослідження. ua
dc.description.abstract It is mentioned that the motivationally directed component in the structure of our research is a complex formation and provides for an interest in musically performing activities and future music teachers` desire to cognize the performing mastery laws, expresses a high motivational formation degree concerning of musically performing training and students` attitude to musical art. The experiment stage on forming of stated component of musically performing future music teachers training using suggestive technology was defined as orientationally adaptational. Experimental work at this stage was aimed at achieving twin goals – orientation of students in their encouragement in musically performing activity and in inherent to suggestive technology nontraditional forms, methods, tools and techniques that promoted students` adaptation to the process of professional training. The given component formation of musically performing future music teachers training was occurring according to definite matter. At orientationally adaptational stage of the experiment on the basis of interdisciplinary integration methodical tools is being developed, implemented and tested. Variational combination of suggestive methods and tools (relaxation training, complex method of human condition managing which functions on linguistic and lexical basis, lexical formulas of suggestion and selfhypnosis) with traditional methods of artistic training (conversations, surveys, testing, cognitive games, educational discussions, encouragement, clarification and pedagogical explanation, artistic practice, demonstration and figurative) has become the basis of this instruments. It promoted future music teachers` motivational direction in musically performing formation training. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject майбутній вчитель музики ua
dc.subject мотиваційно-спрямований компонент ua
dc.subject музично-виконавська підготовка ua
dc.subject сугестивна технологія ua
dc.subject методичний інструментарій ua
dc.subject future teacher of music ua
dc.subject motivational and directional component musical performance training ua
dc.subject suggestive of technology ua
dc.subject methodological tools ua
dc.subject.classification 378:[37.011.3-051:78] ua
dc.title Формування мотиваційно-спрямованого компонента музично-виконавської підготовленості майбутніх учителів музики з використанням сугестивних технологій ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу