Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Педагогічна діяльність українських композиторів кінця ХІХ – початку ХХ століття в контексті розвитку теорії та методики музичної освіти школярів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мережко, Ю. В.
dc.date.accessioned 2018-03-26T06:35:48Z
dc.date.available 2018-03-26T06:35:48Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Мережко, Ю. В. Педагогічна діяльність українських композиторів кінця ХІХ – початку ХХ століття в контексті розвитку теорії та методики музичної освіти школярів / Ю. В. Мережко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 19 (24). - С. 127-130. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18476
dc.description.abstract В статье проанализированы концептуальные взгляды и подходы некоторых украинских композиторов конца XIX - начала XX века. Раскрыто их влияние на развитие современной теории и методики музыкального образования. Автор освещает ведущие педагогические идеи Н. Д. Леонтовича, К. Г. Стеценко, В. М. Верховинца, теоретические положения о процессе музыкального обучения. Данная статья раскрывает методику работы украинских композиторов-педагогов со школьниками. Освещённый материал поможет понять, какие педагогические и методические положения находятся в основе содержания современной теории и методики музыкального образования. ua
dc.description.abstract The article analyzes the conceptual views and approaches some of the Ukrainian composers school of the end of XIX – beginning of XX century. Exposed their impact on the development of a theory and a technique of music education. In the article described problem of creation artistic taste of senior school students by working with vocal heritage of Ukrainian composers and overviewed pedagogical conditions of its formation on singing extra-curricular lessons. Historical and theoretical analysis of the scientific literature on the research subject is presented. The author highlights the major pedagogical ideas of Leontovicha M.D, Stetsenka K.G, Verhovyntsya V.M, and the theoretical positions concerning the process of music education. Artistic and educational potential of the Ukrainian composers song heritage and its influence on the artistic taste formation of high school students is analyzed.This article reveals technical method in the work of Ukrainian composers teachers with children. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject педагогическая деятельность украинских композиторов ua
dc.subject теория и методика музыкального образования ua
dc.subject педагогические идеи ua
dc.subject положения и концептуальные подходы ua
dc.subject школьники ua
dc.subject pedagogical activity Ukrainian composers ua
dc.subject theory and methodology of music education ua
dc.subject teaching ideas ua
dc.subject provisions and conceptual approaches ua
dc.subject students ua
dc.subject.classification 780:378(477)"18/20" ua
dc.title Педагогічна діяльність українських композиторів кінця ХІХ – початку ХХ століття в контексті розвитку теорії та методики музичної освіти школярів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу